Концептуальні положення теорії зацікавлених сторін у системі економічних інтересів аеропорту

Автор(и)

  • Оlga Katerna Національний авіаційний університет, проспект Космонавта Комарова, 1, Київ, Україна, 03680

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.54.3891

Ключові слова:

аеропорт, взаємодія, зацікавлені сторони, економічні інтереси, управління

Анотація

 Розглянуто теоретичні засади понятійного апарату концепції зацікавлених сторін на прикладі аеропорту. Запропоновано класифікацію зацікавлених сторін діяльності аеропорту та їх очікування в процесі взаємодії. Подано модель двосторонніх взаємовідносин аеропорту з основними зацікавленими сторонами.

Біографія автора

Оlga Katerna, Національний авіаційний університет, проспект Космонавта Комарова, 1, Київ, Україна, 03680

Candidate of Economic (2010). Associate Professor. Management and Logistics Department, National Aviation University, Kyiv, Ukraine. Education: Master in “Air Transportation Management”, National Aviation University (2005), Kyiv, Ukraine. Research area: economics and management of transport companies, logistics. Publications: 40.

Посилання

Afanasiev, V.T. 1991. Organization of international air transport. Moscow, Vozdushnyi Transport. 256 p. (in Russian).

[Афанасьев В.Т. Организация международных воздушных перевозок / В.Т. Афанасьев. – Москва: Воздушный транспорт, 1991. – 256 с.].

Ashford, N.; Stanton, H.; Moore, A. 1990. The functioning of the airport. Moscow, Transport. 372 p. (in Russian).

[Ашфорд Н. Функционирование аэропорта / Н. Ашфорд, Х. Стентон, А. Мур. – Москва: Транспорт, 1990. – 372 с.].

Blahov, Yu.E. 2003. Business and society: new researches paradigm. Russian Journal of Management. N 2: 151–159 (in Russian).

[Благов Ю.Е. Бизнeс и общество: новая парадигма исследований / Ю.Е. Благов // Российский журнал менеджмента. – 2003. – № 2. – С. 151–159].

Bradley R. Agle; Ronald K. Mitchell; Jeffrey A. Sonnenfeld. 1999. Who Matters to CEOs? An Investigation of Stakeholder Attributes and Salience, Corporate Performance, and CEO Values. Academy of Management Journal. Vol. 42, N 5: 507–525.

Clarkson, M.E. 1995. Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance. Academy of Management Review. Vol. 20, N 1: 92–118.

Cornell, В.; Shapiro, А. 1987. Corporate Stakeholders and Corporate Finance. Financial Management. Vol. 16, N 1: 5–14.

Edvans, F.; Bishop, D. 2004. Evaluation of companies on mergers and acquisition: value creation in private companies. Translated from English. Moscow, Alpina Publisher. 332 p. (in Russian).

[Эдванс Ф. Оценка компаний при слияниях и поглощениях: создание стоимости в частных компаниях / Ф. Эдванс, Д. Бишоп; перевод с английского. – Москва: Альпина Паблишер, 2004. – 332 с.].

Freeman, R.E. 1984. Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston. 276 р.

Frooman, J. 1999. Stakeholder Influence Strategies. Academy of Management Review. Vol. 24, N 2: 191–205.

Hitt, M.A.; Ireland, R.D.; Hoskisson, R.E. 1995. Strategic Management: Competitiveness and Globalization. N.Y. 277 р.

Jones, T.M.; Wicks, A.C. 1999. Convergent Stakeholder Theory. Academy of Management Review. Vol. 24, N 2: 206–221.

Kulayev, Yu.F.; Shchelkunov, V.I. 2010. Civil Aviation of Ukraine's economy. Monograph. 2nd edition, optional. and rev. Kyiv, Phoenix. 736 p. (in Russian).

[Кулаев Ю.Ф. Экономика гражданской авиации Украины: монография / Ю.Ф. Кулаев, В.И. Щелкунов. – 2-е издание, дополн. и перераб. – Киев: Феникс, 2010. – 736 с.].

Raisberg, B.А.; Lozovskiy, B.Sh.; Starodubrovskaya Е.B. 1999. Modern economic dictionary. 2nd edition, corrected. Мoscow, Infra–М. 479 p. (in Russian).

[Райзберг Б.А. Современный экономический словарь / Б.А. Райзберг, Б.Ш. Лозовский, Е.Б. Стародубровская. – 2–е издание, исправленное. – Москва: Инфра–М, 1999. – 479 с.].

Wiliamson, О.I. 1996. Economic Institutes of Capitalism: Firms, Markets, “Relationship” contraction. Translated from English, scientific edition of V.S. Katkalo. St. Petersburg, Lenizdat. 702 p. (in Russian).

[Уильямсон О.И. Экономические институты капитализма: фирмы, рынки, «отношенческая» контрактация / О.И. Уильямсон; перевод с английского; научный редактор В.С. Катькало. – СПб.: Лениздат, 1996. – 702 с.].

Zaporozhets, V.; Shmatko, N. 2002. Airport: organization, technology, safety. Kyiv, Dnipro. 168 p. (in Ukrainian).

[Запорожець В. Аеропорт: організація, технологія, безпека / В. Запорожець, М. Шматко. – Київ: Дніпро, 2002. – 168 с.].

Downloads

Як цитувати

Katerna О. (2013). Концептуальні положення теорії зацікавлених сторін у системі економічних інтересів аеропорту. Вісник Національного авіаційного університету, 54(1), 122–128. https://doi.org/10.18372/2306-1472.54.3891

Номер

Розділ

Стратегія економічного розвитку