Вибір оптимального продовження польоту з використанням активної відмовостійкої системи
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.54.3863Ключові слова:
активна відмовостійка система, відмова, втрата керованості, керованість та стійкість, літак, несправність, несприятливі умови польоту, реконфігурація, система керуванняАнотація
Запропоновано метод вибору оптимального продовження польоту літака в умовах раптового виникнення особливої ситуації в польоті з використанням інтелектуальних технологій. Обґрунтовано алгоритми продовження польоту, що спрямовані на запобігання наслідків особливої ситуації.Посилання
Boškovic, J.D.; Mehra, R.K. 2002. Fault Diagnosis and Fault Tolerance for Mechatronic Systems. Recent Advances, chapter Failure Detection, Identification and Reconfiguration in Flight Control. Springer-Verlag.
Burcham, F.W.; Fullertron, C.G.; Maine, T.A. 2004. Manual manipulaton of engine throttles for emergency flight control. Technical Report NASA/TM-2004-212045, NASA, 2004.
Chang, Bor-Chin; Kwatny, Harry G.; Belcastro, Christine; Belcastro, Celeste. 2004. Aircraft Loss-of-Control Accident Prevention. Switching Control of the GTM Aircraft with Elevator Jam Failures. Proceedings of the 2004 American Control Conference, Boston: 18231829.
Ducard, C.J.J. 2009. Fault-tolerant flight control and guidance systems practical methods for unmanned aerial vehicles. Hardcover. 266 p.
Gero, D. 2006. Aviation disasters: the world’s major civil airliner crashes since 1950. Sparkford, Patrick Stephens.
Halim Alwi B. Eng. Fault tolerant sliding mode control schemes with aerospace applications 2006. Leicester Control and Instrumentation Research Group Department of Engineering University of Leicester.
Isermann, F.D. 2006. Fault-Diagnosis Systems, An Introduction from Fault Detection to Fault Tolerance. Springer-Verlag, Berlin Heidelberg.
Kazak, V.M. 2010. System recovery methods survivability aircraft in special situations in flight. Monograph. Kyiv, Published by the National Aviation University “NAU-printing”. 284 p. (in Ukrainian).
[Казак В.М. Системні методи відновлення живучості літальних апаратів в особливих ситуаціях у польоті: монографія / В.М. Казак. – Київ: Видавництво Національного авіаційного університету «НАУ-друк», 2010. – 284 с.]
Lebedev, M.V. 1999. Choosing a flight strategy for the integrated control of the aircraft and power-unit using neural network. Neuroinformatics ’99. Part 3: 285–290 (in Russian).
[Лебедев М.В. Выбор стратегии полета при интегрированном управлении летательным аппаратом и его силовой установкой с использованием нейронной сети / М.В. Лебедев // Нейроинформатика 99. – 1999. – Часть 3. – С. 285–290.]
NTSB. Aviation Accidents from the past 10 years. 2007.
Patton, R.J. 1997. Fault tolerant control: the 1997 situation. Proceedings of the IFAC Symposium SAFEPROCESS ’97, Washington: 1035–1055
Ranter. Airliner Accident Statistics 2006. Aviation Safety Network, 2007.
Smaili, M.H.; Mulder, J.A. 2000. Flight data reconstruction and simulation of EL AL Flight 1862. AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference and Exhibit, Denver (CO), AIAA-2000-4586.
Zhang, Y.; Jiang, J. 2003. Bibliographical review on reconfigurable fault tolerant control systems. Proceedings of the IFAC Symposium SAFEPROCESS ’03, Washington: 265–276.
Downloads
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).