ОСОБЛИВОСТІ ДІАЛОГІЧНИХ ВІДНОСИН ФАХІВЦІВ АЕРОНАВІГАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.51.2173Ключові слова:
взаємодія, вплив, ефективне спілкування на робочому місці, інтерсуб’єктний підхід, міжособистісний діалог, психофізіологічні характеристики, спілкування фахівців аеронавігаціїАнотація
Розглянуто проблеми спілкування фахівців аеронавігації, пов’язаних з установлюванням діалогу високого рівня на робочому місці. Відзначено, що неспроможність діалогу на рівні рівноправних особистостей відбивається на якості професійної комунікації. Наведено поняття інтерсуб’єктного підходу та концепцію міжособистісних діалогічних відносин у контексті професійної комунікативно-лінгвістичної підготовки фахівців аеронавігації, ефективність якої залежить від умов створення педагогічного середовища на основі інтерсуб’єктного (діалогічного) підходу та враховування негативного впливу людського фактору під час комунікації.
Посилання
Дьяконов, Г.В. Экзистенциально-онтологическая концепция диалога // Психология общения: социокультурный анализ: материалы Международной конференции (Ростов-на-Дону, 30 октября − 1 ноября 2003 г.) / под ред. А.А. Бодалева, П.Н. Ермакова, В.А. Лабунской. − Ростов-на-Дону: Изд-во Ростовского университета, 2003. − С. 114−116. [Dyakonov, G.V. 2003. Existensial – onthologic dialogue concept. Communication psychology; Socio – cultural analysis. International Conference recources (Rostov-na-Donu, October, 30 – November, 1. – 2003.). Editors: A.A. Bodalyov, P.N. Ermakov, V.A. Labunska. Rostov-na-Donu. Rostov State University: 114−116.] (in Russian).
Бахтин, М.М. Эстетика словесного творчества. − Москва: Искусство, 1979. − 424 с. [Bakhtin, M.M. 1979. Verbal Ethics. Мoscow. Arts. 424 p.] (in Russian).
Murphy, D. 1988. Martine Buber’s philosophy of education. – Dublin. Irish Academic Press. 240 p.
Parlmer, M.; Barnett, G. 2005. Progress in communication sciences. Vol. 13. Buber M. State University of New-York. 216 p.
Карнеев, Р.К.; Карнеева, О.А. Изучение особенностей личности учащихся // Библиотечка журнала «Вестник oбразования». – 2002. − № 3. – С. 30–52.[Karneev, R.K.; Karneeva, O.A. 2002. Personality specificity research (Psychology methodology). Magazine references “Vestnik Оbrazovaniya”. N 3: 30−52.] (in Russian).
Rojers, C.; Rogers, Carl. 1959. A Theory of Therapy, Personality and Interpersonal Relationships as Developed in the Client-centered Framework. In (ed.) S. Koch, Psychology. A Study of a Science. Vol. 3: Formulations of the Person and the Social Context. New York. McGraw Hill. 320 p.
Братченко, С.Л. Формирование диалоги-ческой готовности студентов в процессе учебного взаимодействия: диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук. – Ленинград, 1987. – 180 c.[Bratchenko, S.L. 1987. Students dialogue readiness formation during workshop interaction. Dissertation on the receipt of scientific degree of candidate of psychological sciences. Leningrad. 180 p.] (in Russian).
Ломов, Б.Ф. Психические процессы и общение // Методологические проблемы социальной психологии. − Москва: Наука, 1975. − С. 106−123. [Lomov, B.F. 1975. Communication and psychic processes. Social psychology methodology issues. Мoscow. Nauka: 106−123.] (in Russian).
Куницына, В.Н.; Казаринова, Н.В.; Погольша В.М. Теория межличностного общения как междисциплинарное знание // Межлич-ностное общение: yчеб. для вузов. − СПб.: Питер, 2001. C. 12−29. [Kunisina, V.N.; Kasarinova, N.V.; Pogolsha, V.M. 2001. Interpersonal communication theory as interdisciplinary knowledge. Interpersonal communication. − SPb. Peter: 12−29.] (in Russian).
Ковалев, Г.А. Три парадигмы в психологии − три стратегии психологического воздействия // Вопросы психологии. 1987. № 2. − C. 41−49.[Kovalyov, G.A. 1987. Three paradigms in psychology-three strategies of psychological affect. Psychology issues. N 2: 41−49.] (in Russian).
Джурард С. Я и ТЫ // Открывая человеку себя. – Принстон, 1968. – 245 с.[Jurard, C. 1968. I and Thou. Disclosing man to himself. – Princeton. 245 p.].
Bakhtin, M. 1981. The Dialogic Imagination: Four Essays by M. Bakhtin Glossary. Editors: Holquist, M&C Emerson.
Хараш, А.У. Личность, сознание и общение: К обоснованию интерсубъективного подхода в исследовании коммуникативных воздействий // Хрестоматия по педагогической психологии. – Москва: Международная педаго-гическая академия, 1995. – С. 216–227.[Kharash, A.U. 1995. Personality, consciousness and communication: intersubject approach and communicative influence. Psychological communication problems. Мoscow. International pedagogic academy: 216−227.] (in Russian).
Журавлев А.Л. Совместная деятельность как объект социально-психологического исследования // Совместная деятельность: Методо-логия, теория, практика. − Москва: Наука, 1988. − C. 19−36. [Zhuravlyov, A.L. 1988. Mutual cooperation as an object of socio – pedagogical research. Mutual cooperation. Methodology, theory, practice. Мoscow. Nauka: 19−36.] (in Russian).
Downloads
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).