ОСОБЛИВОСТІ ДІАЛОГІЧНИХ ВІДНОСИН ФАХІВЦІВ АЕРОНАВІГАЦІЇ

Автор(и)

  • Kateryna Povoroznyk Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.51.2173

Ключові слова:

взаємодія, вплив, ефективне спілкування на робочому місці, інтерсуб’єктний підхід, міжособистісний діалог, психофізіологічні характеристики, спілкування фахівців аеронавігації

Анотація

 Розглянуто проблеми спілкування фахівців аеронавігації, пов’язаних з установлюванням діалогу високого рівня на робочому місці. Відзначено, що неспроможність діалогу на рівні рівноправних особистостей відбивається на якості професійної комунікації. Наведено поняття інтерсуб’єктного підходу та концепцію міжособистісних діалогічних відносин у контексті професійної комунікативно-лінгвістичної підготовки фахівців аеронавігації, ефективність якої залежить від умов створення педагогічного середовища на основі інтерсуб’єктного (діалогічного) підходу та враховування негативного впливу людського фактору під час комунікації.

Біографія автора

Kateryna Povoroznyk, Національний авіаційний університет

Assist. Prof.

Посилання

Дьяконов, Г.В. Экзистенциально-онтологическая концепция диалога // Психология общения: социокультурный анализ: материалы Международной конференции (Ростов-на-Дону, 30 октября − 1 ноября 2003 г.) / под ред. А.А. Бодалева, П.Н. Ермакова, В.А. Лабунской. − Ростов-на-Дону: Изд-во Ростовского университета, 2003. − С. 114−116. [Dyakonov, G.V. 2003. Existensial – onthologic dialogue concept.  Communication psychology; Socio – cultural analysis. International Conference recources (Rostov-na-Donu, October, 30 – November, 1. – 2003.). Editors: A.A. Bodalyov, P.N. Ermakov, V.A. Labunska. Rostov-na-Donu. Rostov State University: 114−116.] (in Russian).

Бахтин, М.М. Эстетика словесного творчества. − Москва: Искусство, 1979. − 424 с. [Bakhtin, M.M. 1979. Verbal Ethics. Мoscow. Arts. 424 p.] (in Russian).

Murphy, D. 1988. Martine Buber’s philosophy of education. – Dublin. Irish Academic Press. 240 p.

Parlmer, M.; Barnett, G. 2005. Progress in communication sciences. Vol. 13. Buber M. State University of New-York. 216 p.

Карнеев, Р.К.; Карнеева, О.А. Изучение особенностей личности учащихся // Библиотечка журнала «Вестник oбразования». – 2002. − № 3. – С. 30–52.[Karneev, R.K.; Karneeva, O.A. 2002. Personality specificity research (Psychology methodology).  Magazine references “Vestnik Оbrazovaniya”. N 3: 30−52.] (in Russian).

Rojers, C.; Rogers, Carl. 1959. A Theory of Therapy, Personality and Interpersonal Relationships as Developed in the Client-centered Framework. In (ed.) S. Koch, Psychology. A Study of a Science. Vol. 3: Formulations of the Person and the Social Context. New York. McGraw Hill. 320 p.

Братченко, С.Л. Формирование диалоги-ческой готовности студентов в процессе учебного взаимодействия: диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук. – Ленинград, 1987. – 180 c.[Bratchenko, S.L. 1987. Students dialogue readiness formation during workshop interaction.  Dissertation on the receipt of scientific degree of candidate of psychological sciences. Leningrad. 180 p.] (in Russian).

Ломов, Б.Ф. Психические процессы и общение // Методологические проблемы социальной психологии. − Москва: Наука, 1975. − С. 106−123. [Lomov, B.F. 1975. Communication and psychic processes.  Social psychology methodology issues. Мoscow. Nauka: 106−123.] (in Russian).

Куницына, В.Н.; Казаринова, Н.В.; Погольша В.М. Теория межличностного общения как междисциплинарное знание // Межлич-ностное общение: yчеб. для вузов. − СПб.: Питер, 2001.  C. 12−29. [Kunisina, V.N.; Kasarinova, N.V.; Pogolsha, V.M. 2001. Interpersonal communication theory as interdisciplinary knowledge.  Interpersonal communication. − SPb. Peter: 12−29.] (in Russian).

Ковалев, Г.А. Три парадигмы в психологии − три стратегии психологического воздействия // Вопросы психологии.  1987.  № 2. − C. 41−49.[Kovalyov, G.A. 1987. Three paradigms in psychology-three strategies of psychological affect.  Psychology issues. N 2: 41−49.] (in Russian).

Джурард С. Я и ТЫ // Открывая человеку себя. – Принстон, 1968. – 245 с.[Jurard, C. 1968. I and Thou.  Disclosing man to himself. – Princeton. 245 p.].

Bakhtin, M. 1981. The Dialogic Imagination: Four Essays by M. Bakhtin Glossary. Editors: Holquist, M&C Emerson.

Хараш, А.У. Личность, сознание и общение: К обоснованию интерсубъективного подхода в исследовании коммуникативных воздействий // Хрестоматия по педагогической психологии. – Москва: Международная педаго-гическая академия, 1995. – С. 216–227.[Kharash, A.U. 1995. Personality, consciousness and communication: intersubject approach and communicative influence.  Psychological communication problems. Мoscow. International pedagogic academy: 216−227.] (in Russian).

Журавлев А.Л. Совместная деятельность как объект социально-психологического исследования // Совместная деятельность: Методо-логия, теория, практика. − Москва: Наука, 1988. − C. 19−36. [Zhuravlyov, A.L. 1988. Mutual cooperation as an object of socio – pedagogical research.  Mutual cooperation. Methodology, theory, practice. Мoscow. Nauka: 19−36.] (in Russian).

Downloads

Як цитувати

Povoroznyk, K. (2012). ОСОБЛИВОСТІ ДІАЛОГІЧНИХ ВІДНОСИН ФАХІВЦІВ АЕРОНАВІГАЦІЇ. Вісник Національного авіаційного університету, 51(2), 130–135. https://doi.org/10.18372/2306-1472.51.2173

Номер

Розділ

Професійна освіта