СИНТЕЗ ВІРТУАЛЬНИХ ВИМІРЮВАЧІВ ШТУЧНИХ ГРАВІТАЦІЙНИХ ПОЛІВ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПОЛІКОНФЛІКТІВ В АЕРОНАВІГАЦІЙНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.51.2159Ключові слова:
барицентрична система, віртуальний вимірювач, гравітаційні поля, концепція «Free Flight», середовище CNS/ATMАнотація
Розглянуто метод гарантованого розв’язання поліконфліктів в аеронавігаційному середовищі на основі використання властивостей штучних гравітаційних полів. Досліджено вплив структури і схем побудови віртуальних вимірювачів штучних гравітаційних полів на якість синтезованих траєкторій руху повітряних судів.
Посилання
Agogino, A.K.; Tumer, K. 2008. Regulating Air Traffic Flow with Coupled Agents. − Proceedings of 7th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (AAMAS 2008). Padgham, Parkes, Müller and Parsons (eds.), May 12-16, Estoril. Portugal: 535–542.
Duong, V.N. 1997. FREER: Free-Route Experimental Encounter Resolution. − 10th European Aerospace Conference on Free Flight, Session Systems & Concept. Amsterdam, October 20-21: 9-1 – 9-12.
Krozel, J. 2000. Free Flight research isssues and literature search. − Seagull Technology, inc., Los Gatos, CA. 96 p.
Hoekstra, J.M.; Ruigrok, R.C.J.; Visser, R.J.; Gijsbers, B., etc. 2000. Overview of NLR Free Flight Project 1997 – 1999. − National Aerospace Laboratory NLR, Amsterdam, Netherlands. 240 p.
James, K. Kuchar; Ann, C. Drumm. 2007. The Traffic Alert and Collision Avoidance System . – Lincoln Laboratory Journal. Vol. 16, N 2: 277−296.
Чепіженко, В.І.; Павлов, B.В.; Харченко, B.П. Енергетико-потенціальне управ-ління повітряним рухом в середовищі CNS/ATM // Вісник НАУ. − 2011. − № 4. − С. 10−19.[Chepizhenko, V.I.; Pavlov, V.V.; Kharchenko, V.P. 2011. Energetiko-potential air traffic control in the environment CNS/ATM. − Proceedings of the National Aviation University. N 4: 10−19.] (in Ukrainian).
Khatib, O. 1985. Real-time obstacle avoidance for manipulators and mobile robots. − IEEE International Conference Robotics and Automation: 500−505.
Howard, A.; Mataric, M.J.; Sukhatme, G.S. 2002. Mobile sensor network deployment using potential fields: a distributed, scalable solution to the area coverage. − Proceedings of the 6th International Symposium on Distributed Autonomous Robotics Systems (DARS02), Fukuoka, Japan, June 25-27.
Arkin, R.C. 1989. Motor schema-based mobile robot navigation. − The International Journal of Robotics Research. Vol 8: 92−112.
Платонов, А.К.; Кирильченко, А.А.; Колганов, М.А. Метод потенциалов в задаче выбора пути: история и перспективы. – Москва: ИПМ им. М.В. Келдыша РАН, 2001 [Электронный ресурс]. − Режим доступа: http://www.keldysh.ru/papers/2001/prep40/prep2001_40.html.[Platonov, А.К.; Kirilchenko, А.А.; Kolganov, М.А. 2001. Method of potentials in a problem of a way choice: history and prospects. – Moscow. IPM RАN. Available from Internet: <http://www.keldysh.ru/papers/2001/prep40/prep2001_40.html.>] (in Russian).
Eby, M.S. 1994. A Self-Organizational Approach for Resolving Air Traffic Conflicts. − The Lincoln Laboratory Journal. Vol. 7, N 2: 239–254.
Eby, M.; Kelly, W. 1999. Free Flight Separation Assurance Using Distributed Algorithms. − Proceedings of IEEE Aerospace Conference. Snowmass: 429−441.
Barraci, N; Klingauf, U. Effect of Protection Zone Geometry on Traffic Conflict Resolution based on Artificial Force Fields. Available from Interenet: http://tubiblio.ulb.tu-darmstadt.de/38719.
Балк, М.Б.; Болтянский, В.Г. Геометрия масс. − Москва: Наука. Главная редакция физико-математической литературы, 1987. – 160 с.[Balk, М.B.; Boltyansky, V.G. 1987. Geometry of masses. Мoscow. Science. The main edition of the physical and mathematical literature. 160 p.] (in Russian).
Павлова, С.В.; Павлов, В.В. Понятие «фаза дифференциального конуса включения» нелинейных динамических процессов // Кибернетика и вычислительная техника. – 2003. – Вып. 140. – С. 3–11. [Pavlova, S.V.; Pavlov, V.V. 2003. Concept “a phase of a differential inclusion cone” of nonlinear dynamic processes. − Cybernetics and computer facilities. Release 140: 3–11.] (in Russian).
Павлова, С.В. Модель конусів руху літального апаратa // Вісник НАУ. – 2003. – № 3-4. – С. 89–92.[Pavlova, S.V. Model of cones of an aircraft movement. − Proceedings of the National Aviation University. N 3-4: 89–92.] (in Ukrainian).
Kelly, W.E. 1999. Conflict Detection and Alerting for Separation Assurance Systems. − DRAFT for 18th Digital Avionics Systems Conference, St. Louis, Missouri, October 24-29: 1–8.
Avionics Supporting Automatic Dependent Surveillance – Broadcast (ADS-B) Aircraft Surveillance Applications (ASA). Technical Standard Order. − Department of Transportation Federal Aviation Administration Aircraft Certification Service, Washington, D.C., 2010. 65 p
Downloads
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).