ПОРІВНЯЛЬНА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ РУЧНОГО ТА АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯМ ВЕКТОРА ТЯГИ ДИРИЖАБЛЯ НА ЕТАПІ ЗЛЬОТУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.36.1594Анотація
Наведено результати порівняльної оцінки ефективності ручного та автоматичного керування відхиленням вектора тяги дирижабля середнього класу типу «Zeppelin NT» на етапі зльоту. Оцінено вплив вітрових збурень на злітні характеристики дирижабля, а також зліт апарата з одним непрацюючим двигуном.
Посилання
Pavlecka V.H. Thruster control for airships // AIAA Paper No. 79 – 1595. – 1979. – P. 82–88.
Nagabhushan B.L., Faiss G.D. Thrust vector control of a V/STOL airship//Journal of Aircraft. – 1984. – Vol. 21, No 6. – P. 408–413.
Nagabhushan B.L., Tomlinson N.P. Thrustvectored takeoff, landing and ground handling of an airship// Journal of Aircraft. – 1985. – Vol. 23. – P. 250–256.
Гусинін В.П., Гусинін А.В. Застосування керованого вектора тяги на дирижаблях // Вісн. НАУ. – 2005. – № 3 (25). – С. 79–84.
Maugeri F., DeLaurier J. Validation of the flight-simulation program used for computing maneuver and gust loads on the Zeppelin LZ N07 // Proc. of the 3rd Intern. Airship Convention and Exhibition (July 28-31, 2000). – Friedschaften (Germany), 2000. – P. 50–57.
DeLaurier J.D. & Associates. A wind tunnel investigation of the Zeppelin LZ N07 Airship Fin. // Intern. Zeppelin Report. – 1994. – 60 p.
Засолов В.А., Петровская Т.С. Влияние поверхности земли на аэродинамические характеристики дирижабля // Науч.-техн. отчет №12410. – М.: ЦАГИ, 1989. – 37 с.
Баранов В.Л., Гусынин В.П., Гусынин А.В. Спектральная модель движения аэростатического летательного аппарата // Пробл. інформатизації та управління. – 2004. – № 1. – С. 100–107.
Диференціальні перетворення в задачах керування рухом літальних апаратів: навч.посіб. / В.Л. Баранов, В.П. Гусинін, А.В. Гусинін та ін. – К.: НАУ, 2003. – 158 с.
Gusynin V.P., Gusynin A.V. Spectral model of the airship dynamics // Proc. of the AIAA 5th ATIO and 16th Lighter-than-Air and Balloon Systems conferences. – AIAA-2005-7342. – Arlington (USA), 2005. – P.34–42.
Gusynin A.V. Application of differential transformation for the modeling motion of aerostatic vehicle and for the synthesis of control algorithms // Proc. of NAU. – 2005. – № 2 (24). – P. 82–88.
Кулик М.С., Казак В.М., Гусинін В.П., Гусинін А.В. Дирижаблі. Ч.I. Історія, конструкція, проекти: навч. посіб. – К.: НАУ, 2005. – 184 с.
Критерии летной годности для дирижаблей. – М.: РВО, 1999. – 143 с.
Downloads
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).