ПОРІВНЯЛЬНА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ РУЧНОГО ТА АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯМ ВЕКТОРА ТЯГИ ДИРИЖАБЛЯ НА ЕТАПІ ЗЛЬОТУ

Автор(и)

  • В.П. Гусинін
  • А.В. Гусинін
  • О.М. Тачиніна

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.36.1594

Анотація

 Наведено результати порівняльної оцінки ефективності ручного та автоматичного керування відхиленням вектора тяги дирижабля середнього класу типу «Zeppelin NT» на етапі зльоту. Оцінено вплив вітрових збурень на злітні характеристики дирижабля, а також зліт апарата з одним непрацюючим двигуном.

Біографії авторів

В.П. Гусинін

Доктор технічних наук. Доцент. Заступник начальника управління космічних комплексів Національного космічного агентства України. Напрям наукової діяльності – авіаційно-космічні системи, ракетно-космічні комплекси.

А.В. Гусинін

Кандидат технічних наук. Доцент кафедри медичного обладнання Національного технічного університету України “КПІ”. Напрям наукової діяльності – аеростатичні літальні апарати.

О.М. Тачиніна

Кандидат технічних наук. Доцент кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності – вплив людського фактору на безпеку польотів.

Посилання

Pavlecka V.H. Thruster control for airships // AIAA Paper No. 79 – 1595. – 1979. – P. 82–88.

Nagabhushan B.L., Faiss G.D. Thrust vector control of a V/STOL airship//Journal of Aircraft. – 1984. – Vol. 21, No 6. – P. 408–413.

Nagabhushan B.L., Tomlinson N.P. Thrustvectored takeoff, landing and ground handling of an airship// Journal of Aircraft. – 1985. – Vol. 23. – P. 250–256.

Гусинін В.П., Гусинін А.В. Застосування керованого вектора тяги на дирижаблях // Вісн. НАУ. – 2005. – № 3 (25). – С. 79–84.

Maugeri F., DeLaurier J. Validation of the flight-simulation program used for computing maneuver and gust loads on the Zeppelin LZ N07 // Proc. of the 3rd Intern. Airship Convention and Exhibition (July 28-31, 2000). – Friedschaften (Germany), 2000. – P. 50–57.

DeLaurier J.D. & Associates. A wind tunnel investigation of the Zeppelin LZ N07 Airship Fin. // Intern. Zeppelin Report. – 1994. – 60 p.

Засолов В.А., Петровская Т.С. Влияние поверхности земли на аэродинамические характеристики дирижабля // Науч.-техн. отчет №12410. – М.: ЦАГИ, 1989. – 37 с.

Баранов В.Л., Гусынин В.П., Гусынин А.В. Спектральная модель движения аэростатического летательного аппарата // Пробл. інформатизації та управління. – 2004. – № 1. – С. 100–107.

Диференціальні перетворення в задачах керування рухом літальних апаратів: навч.посіб. / В.Л. Баранов, В.П. Гусинін, А.В. Гусинін та ін. – К.: НАУ, 2003. – 158 с.

Gusynin V.P., Gusynin A.V. Spectral model of the airship dynamics // Proc. of the AIAA 5th ATIO and 16th Lighter-than-Air and Balloon Systems conferences. – AIAA-2005-7342. – Arlington (USA), 2005. – P.34–42.

Gusynin A.V. Application of differential transformation for the modeling motion of aerostatic vehicle and for the synthesis of control algorithms // Proc. of NAU. – 2005. – № 2 (24). – P. 82–88.

Кулик М.С., Казак В.М., Гусинін В.П., Гусинін А.В. Дирижаблі. Ч.I. Історія, конструкція, проекти: навч. посіб. – К.: НАУ, 2005. – 184 с.

Критерии летной годности для дирижаблей. – М.: РВО, 1999. – 143 с.

Downloads

Як цитувати

Гусинін, В., Гусинін, А., & Тачиніна, О. (2008). ПОРІВНЯЛЬНА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ РУЧНОГО ТА АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯМ ВЕКТОРА ТЯГИ ДИРИЖАБЛЯ НА ЕТАПІ ЗЛЬОТУ. Вісник Національного авіаційного університету, 36(3), 68–72. https://doi.org/10.18372/2306-1472.36.1594

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування