Аналіз ефективності позиціонування за допомогою навігаційних засобів відповідно до вимог зональної навігації

Автор(и)

  • Volodymyr Kharchenko Національний авіаційний університет
  • Ivan Ostroumov Національний авіаційний університет
  • Nataliia Kuzmenko Національний авіаційний університет
  • Volodymyr But ТОВ «Вертольотний тренерувальний центр»

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.84.14946

Ключові слова:

Радіо-навігаційні засоби, APNT, DME, VOR, DME / DME, позиціонування, резервна система, літак, цивільна авіація

Анотація

У даний час проблема відмови основної системи позиціонування літального апарату є актуальною внаслідок дії факторів перевідбивання та ненавмисного глушіння радіосигналів під час поширення у просторі. Вибір ефективної системи резервного позиціонування є важливим завданням сучасної системи управління польотом. Резервні системи позиціонування повинні відповідати всім вимогам навігації, що базується на характеристиках, згідно із специфікацією, що використовується у повітряному просторі. Стаття спрямована на аналіз доступних алгоритмів позиціонування та систем для використання на цивільних літаках у разі відмови первинної системи позиціонування. Позиціонування за допомогою навігаційних засобів вважається основною альтернативою у випадку відмови первинної системи для повітряного простору України через достатню мережу наземних станцій. Результати аналізу ефективності у вигляді зон відповідності вимогам специфікацій навігації наведено для повітряного простору України на FL 290. Отримані результати можуть бути корисними припідготовцы пілотів для візуалізації зон, що не підтримують певні навігаційні специфікації, та у процесі модернізації наземної мережі радіонавігаційних засобів України.

Біографії авторів

Volodymyr Kharchenko, Національний авіаційний університет

Doctor of Technical Sciences (Ph.D.), Professor, Vice-Rector for scientific work of National Aviation University. Education: National Aviation University.  Research area: management of complex socio-technical systems, air navigation systems and automatic decision-making systems aimed at avoidance conflict situations, space information technology design, air navigation services in Ukraine provided by CNS/ATM systems.

Ivan Ostroumov, Національний авіаційний університет

Doctor of Engineering. Associate Professor. National Aviation University, Kyiv, Ukraine. Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2005). Research area: Navigation, Alternative Position, Navigation, and Timing.

Nataliia Kuzmenko, Національний авіаційний університет

Candidate of Engineering. Senior researcher. National Aviation University. Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2013). Research area: navigation and control of dynamic systems, artificial intelligence.

Volodymyr But, ТОВ «Вертольотний тренерувальний центр»

Candidate of State Management. Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (1995). Research area: State Management.

Посилання

Aviation Benefits report 2017 (2017). IHLG, 68 p.

Global Air Navigation Plan. 2016 – 2030 (2016). Capacity and efficiency. ICAO, 142 p.

Performance-Based Navigation. Navigation strategy. FAA, 2016. 37 p.

Performance-Based Navigation (PBN) Manual. Doc 9613. ICAO, 2008. 304p.

Global Navigation Satellite System (GNSS) Manual. Doc 9849. ICAO, 2012. 68 p.

Ostroumov I.V. andKuzmenko N.S.,(2019).Main Threats and Solutions for Positioning by Navigational Aids Network. Proceedings of the International Workshop on Conflict Management in Global Information Networks (CMiGIN 2019) co-located with 1st International Conference on Cyber Hygiene and Conflict Management in Global Information Networks (CyberConf 2019). pp. 183-193.

Passaro V., Cuccovillo A., Vaiani L., De Carlo M., and Campanella C.E. (2017). Gyroscope technology and applications: A review in the industrial perspective. Sensors, 17(10), 2284p.

Caffery J.J. (2000). A new approach to the geometry of TOA location. In Vehicular Technology Conference Fall 2000. IEEE VTS Fall VTC2000. 52nd Vehicular Technology Conference (Cat. No. 00CH37152).Vol. 4, pp. 1943-1949.

Xiong L. (1998).A selective model to suppress NLOS signals in angle-of-arrival (AOA) location estimation. Personal, Indoor and Mobile Radio Communications: The Ninth IEEE International Symposium. IEEE. Vol. 1. pp. 461–465.

Ostroumov I.V.(2018).Passive positioning method using distance measuring equipment and automatic dependent surveillance-broadcast data. Proceedings of the National Aviation University. Vol. 75(2). pp. 19-25. DOI: 10.18372/2306-1472.75.13113 .

Zhang C. and Pang K. (2013). Navigation with the broadband mimo-nci-OFDM air-to-ground communications network. Digital Avionics Systems Conference (DASC). IEEE/AIAA.pp. 3C1-1–3C1-10.

Schneckenburger N., Elwischger B., Belabbas B., Shutin D., Circiu M. S., Suess M., Schnell M., Furthner J., and Meurer M. (2013). Navigation performance using the aeronautical communication system LDACS1 by flight trials. Europenian Navigation Conference. pp. 1–9.

Thiasiriphet T., Schneckenburger N., and Schnell M. (2015).Impact of the DME interference on the LDACS1 ranging performance. Proceedings of the 28th International Technical Meeting of the Satellite Division of the Institute of Navigation. Florida, ION, pp. 1446–1467.

Lo S. and Enge P. (2012).Signal structure study for passive ranging system using existing distance measuring equipment (DME). Proceedings of the Institute of Navigation International Technical Meeting. Newport Beach, CA. 11 p.

Ostroumov I.V. and Kuzmenko N.S. (2018). An area navigation RNAV system performance monitoring and alerting. System Analysis & Intelligent Computing: SAIC 2018 1st International Conference of IEEE. pp. 211-214.

Aeronautical Information Publication (AIP) of Ukraine Ukrainian (2020). State Air Traffic Services Enterprise.

Ostroumov I.V., Kharchenko V.P., and Kuzmenko N.S. (2019). An airspace analysis according to area navigation requirements.In Aviation, vol. 23(2). pp. 36-42.

Kuzmenko N.S., Ostroumov I.V., and Marais K. (2018). An Accuracy and Availability Estimation of Aircraft Positioning by Navigational Aids. Methods and Systems of Navigation and Motion Control: MSNMC 2018 5th International Conference of IEEE. 2018. P. 36-40. DOI: 10.1109/MSNMC.2018.8576276.

Ostroumov I.V., Kuzmenko N.S., and Marais K. (2018). Optimal Pair of Navigational Aids Selection. Methods and Systems of Navigation and Motion Control: MSNMC 2018 5th International Conference of IEEE. pp. 32-35. DOI: 10.1109/MSNMC.2018.8576293

Опубліковано

21.10.2020

Як цитувати

Kharchenko, V., Ostroumov, I., Kuzmenko, N., & But, V. (2020). Аналіз ефективності позиціонування за допомогою навігаційних засобів відповідно до вимог зональної навігації. Вісник Національного авіаційного університету, 84(3), 6–13. https://doi.org/10.18372/2306-1472.84.14946

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9