Оцінка основних льотно-технічних характеристик безпілотного літака М6-3Т для перевезення малих цінних вантажів
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.83.14640Ключові слова:
льотно-технічні характеристики (ЛТХ), транспортне безпілотне повітряне судно, число Рейнольдса, основні етапи польоту, польотний контролер, аеродинамічна якість крила, оцінка повного аеродинамічного компонування, швидкість зльоту, крейсерська швидкістьАнотація
Стаття присвячена застосуванню методів оцінки льотно-технічних характеристик безпілотного повітряного судна М6-3Т «Жайвір» для перевезення дрібних вантажів. Літак має невеликі значення числа Рейнольдса, що накладає певні обмеження на його ЛТХ і створює труднощі під час адаптації бортової автоматики до основних етапів польоту: зльоту, крейсерського польоту, маневрування та посадки. Оскільки всі ці етапи виконуються автоматично, виникла потреба у значній кількості розрахункових та експериментальних робіт, щоб визначити базові коефіцієнти, що вводяться в польотний контролер та які впливають на обмеження швидкостей у всьому їх діапазоні. Мета дослідження - уточнити льотно - технічні характеристики безпілотного повітряного судна М6-3Т «Жайвір» в автоматичному режимі на всіх етапах польоту; застосовано результати розрахунків за проектом M6-3T та інтерпретація даних бортового самописця. У статті представлені результати порівняння обчислених та експериментальних даних для широкого діапазону характерних швидкостей літака М6-3Т. У процесі підготовки автоматичних польотів кінцеві значення змінних необхідно коригувати з урахуванням експериментальних значень, отриманих із бортового самописця.
Посилання
Badagin, A., Mukhamedov, F. (1978).Proyektirovaniye legkikh samoletov (Designing light aircraft).M.: Mashinostroenie,66-78. (In Russian).
Gudmundsson, S. (2014). General aviationaircraft Design:applied Methodsand Procedures. 1st Edition. Elsevier Inc., Butterworth-Heinemann, ISBN: 978-0-12-397308-5.
Kashafuddinov, S., Lushin, V. (1994). Atlas aerodinamicheskikh kharakteristik krylovykh profiley. (Atlas of aerodynamic characteristics of airfoils. Publishing). SibNIA, Nosvosibirsk, (In Russian).
NASA Transonic Airfoil Analysis Computer Program.Available at: https://www.apcprop.com/technical-information/performance-data.
Nikolaev, L. (1990). Aerodinamika i dinamika poleta transportnykh samoletov (Aerodynamics and flight dynamics of transport aircraft). Transport, 80-82. (In Russian).
]STANAG 4671 (NATO Standard AEP-4671.Unmanned Aircaft Systems Airworthiness Requirements // Edition 1. (2007). Available at:http://www.droraero.com/link/usar_edition_1.pdf
Scholz, D. (2017). Definition and discussion of the intrinsic efficiency of winglets. In Aerospace Europe 6th CEAS Conference.CEAS 2017,paper 926. pp. 14. https://doi.org/10.13111/2066-8201.2018.10.1
Teush, V.& Sidorov, I. (1943).Obshchiy kurs vozdushnykh vintov (General course propellers). Moscow: NKAP USSR. pp.79-115. (In Russian).
Udartsev, E., Pereverzev, A., & Ishchenko S.A. (1998). Ekspluatatsionnaya ayerodinimika (Operational aerodynamics). Trajectory tasks. Kiev: KMUGA. pp. 105-109. (In Russian).
Airfoil Tools. Wortmann. Polars for FX 61-184 airfoil. Available at:http: //airfoiltools. com/airfoil/details?airfoil =fx61184-il
Airfoil Tools. Wortmann. Polar graphs FX 61-184 airfoilfrom Re500000. Available at: http://airfoiltools.com/polar/details?polar=xf-fx61184-il-500000.
Airfoil Tools. Wortmann. Polar graphs FX 61-184 airfoil from Re200000. Available at: http://airfoiltools.com/polar/details?polar=xf-fx61184-il-200000.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).