УРАХУВАННЯ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ПРОГНОЗОВАНОГО ПОЛОЖЕННЯ ЛІТАКІВ ПРИ ПОСЛІДОВНОМУ РОЗВ’ЯЗАННІ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.28.1319Анотація
Розглянуто особливості застосування стохастичних моделей прогнозованого положення літаків при послідовному розв’язанні конфліктних ситуацій для сукупності літаків. Як запобіжний маневр для кожного літака з сукупності використано відхилення за курсовим кутом у горизонтальній площині. Проведено побудову відповідних обмежуючих поверхонь допустимих траєкторій.
Посилання
EUROCONTROL. Airspace Strategy for the ECAC States. – 2001. – 91 p.
Закора С.А. Аналіз методів розв’язання конфліктних ситуацій в умовах вільного польоту // Вісн. НАУ. – 2005. – №1. – С. 42–47.
Zeghal K. A Review of different approaches based on force fields for airborne conflict resolution // Proc. AIAA Guidance, Navigation, and Control Conf. – 1998. – P. 818–827.
Paielli R. A. Modeling maneuver dynamics in air traf-fic conflict resolution // Journal of Guidance, Control, and Dynamics. – 2003. – Vol. 26, 3. – P. 407–415.
Mao Z.H., Dugail D., Feron E., Bilimoria K. Stability of intersecting aircraft flows using heading-change maneuvers for conflict avoidance // IEEE Transactions On Intelligent Transportation Systems. – 2005. – Vol. 6, 4. – P. 357–369.
Irvine R. The GEARS Conflict resolution algorithm // AIAA 98-4236, Guidance, Navigation and Control Conference, Boston. – 1998. – P.787–797.
Закора С.А. Послідовне розв’язання конфліктних ситуацій для сукупності літаків за рахунок відхилення за курсовим кутом // Вісн. НАУ. – 2006. – №1. – С. 57–63.
Васильєв В.М. Оцінка ймовірності конфлікту з урахуванням динаміки і кореляції процесу польоту літа-ків // Вісн. НАУ. – 2004. – №4. – С. 21–25.
Loureiro L., Blin K., Hoffman E., Zeghal K. Development of a tool for comparing conflict detection algo-rithms for air traffic management // AIAA Guidance, Navigation and Control Conference. – 2001. – AIAA-2001-4053. – P. 9.
Paielli R.A., Erzberger H. Conflict probability estimation for free flight // NASA Journal of Guidance, Control and Dynamics. – 1997. – Vol. 20. 3. – Р. 588–596.
Downloads
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).