Проблема конверсії пілотованого літака в безпілотній літальний апарат

Автор(и)

  • Vladimir Belan National Aviation University
  • Andreii Gnashuk National Aviation University
  • Gennadiy Yun National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.75.13120

Ключові слова:

безпілотний літальний апарат, конверсія, передавальна функція, пілотований літак, спектральний аналіз, частотна характеристика

Анотація

Мета: спроба систематизувати і намітити теоретичні та практичні методи вирішення завдань, що виникають при створенні безпілотних літальних апаратів на базі серійно вироблюваних легких і ультра-легких літаків. Методи: передбачається, що літак як багатовимірна динамічна система може бути описаний матрицею передавальних функцій, елементи якої можна отримати за оцінками спектральних характеристик, які обчислюються за записами вхідних і вихідних  сигналів.    Пропонується багатоетапний процес досягнення поставленої мети. На першому етапі будується  математична модель  літака з використанім методів ідентифікації та оцінювання параметрів динамічних систем. Результати: сформульовано алгоритм процесу конверсії легких і ультра-легких пілотованих літаків в безпілотні літальні апарати, заснований на статистичному методі спектрального аналізу. Далі планується адаптація розробленого алгоритму управління і проведення необхідних досліджень на пілотованому літаку - прототипі.  Реалізація польотної програми на пілотованому літаку- прототипі зі зчитуванням параметрів управління в режимі автопілотування дозволить ввести уточнення в математичну модель і алгоритм управління безпілотних літальним апаратом.   Дискусія: в опитування оцінки ефективності та практичної цінності пропонованого алгоритму управління зажадали великого обсягу додаткових численних експериментів на прикладі конкретного безпілотного літального апарату сільськогосподарського призначення. Підсумкові результати цих експериментів - в процесі обробки. Тому остаточні висновки про  методологічної  та практичної  цінності  пропонованого  підходу до проектування сільськогосподарських безпілотних літальних апаратів можна буде зробити тільки після виконання повного обсягу льотних випробувань на  експериментальному  зразку.

Біографії авторів

Vladimir Belan, National Aviation University

PhD (Eng), Associate Professor.

Head of Aerial Works & Services Department, National Aviation University.

Education: Kiev Institute of Civil Aviation Engineers, Kyiv, Ukraine (1984 ).

Research area: aircraft control systems.

Andreii Gnashuk, National Aviation University

Senior Lechery at the Air Transportation Management Department, National Aviation University.

Education: Kiev  Polytechnic Institute (1985).

Research area: design of light aircraft, UAV, conversion of manned aerial vehicles into unmanned.

Gennadiy Yun, National Aviation University

DSc (Eng), Professor.

Head of Air Transportation Management Department, National Aviation University.

Education: Kharkov Aviation University, Kharkov, Ukraine (1962).

Cybernetics Institute of Academy of Sciences of Ukraine.

Research area: modeling and optimization of transport systems and processes.

Посилання

Kuzin L.T. Calculation and design of discrete digital control systems.: Маshgiz, 1962. – 684 p.

Izerman R. Digital systems of control. – М: Мir, 1984. – 541 p.

Grop D. Methods of identifying systems. – М.: Мir, 1979. – 302 p.

Kasjanov V.A., Udartsev E.P. Characterization of aircraft by identification methods. М.: “Маshinostroenie”, 1988. – 176 p.

Aikhoff P. Basis identification of control systems. – М.: Мir, 1975. – 683 p.

Ovcharenko V.N. Identification of aerodynamic characteristics and model of the aircraft engine CESSNA 172 SP in longitudinal motion based on the results of simulated flight experiments.- Proceedings of the 10th International Conference «Identification of systems and control tasks» SICPRO ‘15 Моscow 26-29 January 2015.

Bendant J., Pirsol А. Application correlation and spectral analysis. – М.: Мiр, 1983. -312 p.

Otnes R., Anokson L. Applied time series analisis. М.: Мir, 1982. -428 p.

Belan V.V., Tunik A.A., Tveritinov V.V. Optimal spectral estimation of time series. – in journal “Cybernetics and computer engineering”.. –1990, Issue 89 – pp. 15-19.

Blochin L.N., Optimal stabilization systems. – К.: Теchnika, 1982. – 144p.

Blochin L.N., Тunik А.А. Optimization of the accuracy of the automatic flight control systemом. – Кiev .: КIIGA, 1982. – 48 p.

Blochin L.N., Tunik A.A. Synthesis of optimal discrete multidimensional systems with random effects. in journal “Cybernetics and computer engineering”. – 1987, Issue 71. – pp. 8-13.

Blochin L.N., Tunik A.A., Рыжков М.И. Synthesis of optimal digital systems for stabilizing stochastically perturbed unstable objects. – in journal “Cybernetics and computer engineering” –1990, Issue 89 – pp. 10-15.

Larin V.B., Naumenko K.I., Suntsev V.N. Synthesis optimal linear systems with feedback – К.: Naukova dumka, 1973. -152p.

Motyka P., CazdowJ. TheFactorization of the Discrete-Process Spectral Matrices. – IEEE Trans. Automat. Control/, 1967, AC-8, n.4, pp. 698-707.

Опубліковано

13.11.2018

Як цитувати

Belan, V., Gnashuk, A., & Yun, G. (2018). Проблема конверсії пілотованого літака в безпілотній літальний апарат. Вісник Національного авіаційного університету, 75(2), 67–74. https://doi.org/10.18372/2306-1472.75.13120

Номер

Розділ

Транспортні технології

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають