Підвищення безпеки польотів при проведенні авіаційно-хімічних робіт
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.73.12178Ключові слова:
авіаційно-хімічні роботи, авіаційний інцидент, безпека польотів, підготовка пілотівАнотація
У статті представлено аналіз причин серйозного інциденту, що стався при проведенні авіаційно-хімічних робіт на літаку АН-2. Мета роботи: дослідити причини зіткнення літаків з лініями електропередач під час виконання авіаційно-хімічних робіт та розробити засоби профілактики. Методи: з використанням моделі SHEL, рекомендованої ІКАО, встановлено основну та додаткові причини зіткнення літака з лінією електропередач. Результати: стаття містить результати аналізу даних розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами, що сталися в Україні на протязі 2013 – 2016 років. На протязі цього періоду сталися п’ять зіткнень літальних апаратів з лініями електропередач, два з них зі смертельними наслідками. Оскільки подібні випадки мають непоодинокий характер, авторами розроблено відповідні попереджувальні заходи. Обговорення результатів: профілактика авіаційних подій під час польотів на малих висотах полягає у впровадженні досвіду ІКАО, а саме програм підготовки льотного екіпажу: оптимізації роботи екіпажу в кабіні (CRM) та льотної підготовки в умовах, наближених до реальних (LOFT). Запропоновано внесення до програм підготовки пілотів малих авіакомпаній питань, що стосуються реальних авіаційних подій та інцидентів, а також використання авіасимуляторів для тренування пілотів. В якості запобіжного заходу пропонується маркування проводів ліній електропередач пластиковими кулями згідно з міжнародною практикою.
Посилання
E. Salas, D. E. Maurino (2013) Human factors in aviation (2 nd ed.). Amsterdam, Academic Press/Elsevier. 711 p.
Dennis A. Vincenzi, John A. Wise, Mustapha Mouloua, Peter A. Hancock (2008) Human Factors in Simulation and Training. WF Moroney, MG Lilienthal, CRC Press, 472 p.
A. Shanmugam, T. Paul Robert, (2015) Human factors engineering in aircraft maintenance: a review. Journal of Quality in Maintenance Engineering, vol. 21, issue: 4, pp.478-505, doi: 10.1108/JQME-05-2013-0030
Udartseva T. (2014) Pratsezdatnist aviatsiynich spetsialistiv [The Performance of aviation specialists]. Kiev; Slavutich-Delhpin, 108p.
Udartseva T. (2008) Otsinuvannya stanu pratsezdatnosty aviatsiynich operatoriv [Evaluation of state capacity of aviation operators]. Otkritie informatsionnie i komputernie integrirovanie technologii, no.39, pp.92-95.
Kozlov V. (1998) Medico-psychologicheskiy analis prichin aviatsionnich intsidentov [Medical psychological analysis of the causes of aviation incidents]. Vestnic MACCAK, no. 2, pp. 11-15.
International Civil Aviation Organization (1993) Training of flight crew in the cockpit (CRM) and flight training in the conditions approached to real (LOFT) Human factor: proceedings of No. 2, ICAO circular 217 – AN / 132. Montreal, Canada, 72 p.
International Civil Aviation Organization (1998) Human factors training manual Doc 9683 – AN/950 (first ed). Montreal, Canada, 302 p.
Chuntul A., Kosolapov O., Dudin V., Nesvizh R., Pisarenko A. (1998) Rezultati markrtingovich issledovaniy potrebnostey aviakompaniy v informacionnom obmene po sluchayam slognich i opasnich situaciy v poletach [Marketing research results of aviation company necessities in information exchange about difficult and dangerous flight cases]. Vestnic MACCAK no. 2, 60 – 68 pp.
National Bureau of investigation of aviation events and incidents with civil aircraft (2013) Analysis of data on the safety results of the investigation of accidents with civilian aircraft that occurred in 2013. Available at: http://nbaai.gov.ua/uploads/pdf/Analysis _2013_ 2.pdf
National Bureau of investigation of aviation events and incidents with civil aircraft (2014) Analysis of data on the safety results of the investigation of accidents with civilian aircraft that occurred in 2014. Available at: http://nbaai.gov.ua/uploads/pdf/Analysis_2014.pdf
National Bureau of investigation of aviation events and incidents with civil aircraft (2015) Analysis of data on the safety results of the investigation of accidents with civilian aircraft that occurred in 2015. Available at: http://nbaai.gov.ua/uploads/pdf/Analysis_2015pdf
National Bureau of investigation of aviation events and incidents with civil aircraft (2016) Analysis of data on the safety results of the investigation of accidents with civilian aircraft that occurred in 2016. Available at: http://nbaai.gov.ua/uploads/pdf/Analysis_2016.pdf
The Verkhovna Rada of Ukraine (2006) The rules of organization and performance of aviation works in agriculture and forestry, available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0286-07 (accessed 22 December 2006)
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).