Аспекти міського планування реконструкції аеропортів: методи оцінки ефективності концепції аеропорту-кластера
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.72.11982Ключові слова:
аеропорт-кластер, концепція аеропорту-генератора бізнесу, містобудування, теорія нечітких множинАнотація
Метою цього дослідження є представлення методів оцінки ефективності концепції аеропорт-кластер. Методи: методи міського, територіального та транспортного планування та теорії нечітких множин. Результати: нечітка система вибору аеропорту для реалізації концепції кластеру була змодельована в умовах невизначеності, використовуючи Fuzzy Logic Toolbox. Для розробки нечіткої системи висновків в інтерактивному режимі були використані графічні інструменти Rule Viewer та Surface Viewer. Зроблено висновок, що поєднання ряду факторів, позитивних для проекту, з очікуванням зміни цільового призначення земельної ділянки поблизу аеропорту знижує ефективність рішень щодо створення аеропортового кластеру з умовно максимальної оцінки "1" до "0,4". Дискусійні питання: концепції орієнтації на створення аеропорту, як генератора бізнесових процесів міста все ще недостатньо вивчені з точки зору ефективності впровадження. Використання методів теорії нечітких множин вимагає попередньої декомпозиції вищезгаданого завдання та залучення фахівців з різних галузей знань. Підставою обґрунтованих експертних оцінок для побудови функцій приналежності має бути попереднє вирішення ряду техніко-економічних завдань.
Посилання
DG MOVE, European Commission. Study on employment and working conditions in air transport and airports. Final Report, 304 p.
ICAO (2013), Doc 9562, Airport Economics Manual Third Edition,. Available at: http://www.icao.int/sustainability/Documents/Doc9562_en.pdf
Kawagoe M. Air Transport Deregulation in the EU: Study from the Europeanization Perspective. Paper for Presentation at the IPSA RC-3 Symposium on "European Integration between the Past and the Present", Hokkaido University, Sapporo, Japan, 2008. Available at: http://lex.juris.hokudai.ac.jp/gcoe/journal/LPG_vol2/2_8.pdf
DG MOVE, European Commission (2016). Study on airport ownership and management and the ground handling market in selected non-EU countries. Final Report. Available at: http://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/modes/air/studies/doc/2016-06-airports-and-gh.pdf
Mauro Jose Aguiar Peneda, Vasco Domingos Reis, Maria do
Rosario M.R. Macario (2011) Critical factors for the development of airport cities. TRB 2011 Annual Meeting. Available at: http://web.tecnico.ulisboa.pt/~vascoreis/publications/2_Conferences/2011_1.pdf
Kasarda John D. (2008) The Evolution of Airport Cities and the Aerotropolis. - Chapter 1 in Airport Cities: The Evolution, London: Insight Media. Available at: http://www.aerotropolis.com/files/evolutionChapter1.pdf
Tymoshenko M. M., Kovalevska O. (2016) Air clusters: portals between cities, countries and continents. II Mizhnarodnyy naukovo-praktychnyy konhres «Mis'ke seredovyshche - XXI st. Arkhitektura. Budivnytstvo. Dyzayn» [II International Scientific and Practical Congress “Urban environment - XXI century. Architecture. Construction. Design”].
Tymoshenko MM, Simonenko VM (2015) Dyzayn arkhitekturnoho makro-midi-mini-seredovyshcha aviatsiynoho kompleksu v m. Baky [Design of architectural macro-midi-mini-environment of aviation complex in Baki]. Problems of urban environment development. Issue1 (13), p.134-142. (In Ukrainian).
Kimley-Horn and Associates (2014). Airport Boulevard Corridor. Development prog ram, Inc.Cultural Strategies Taniguchi Architects Kittleson and Associates Gateway Planning Group K Friese & Associates Urban Design Group HVJ Associates. Available at:
Lotta-Elviira Väinölä (2015) Cluster Brand as a Competitive Advantage. Case: Airport Cluster Finland. Master's thesis. Department of Communication Aalto University. Available at: http://epub.lib.aalto.fi/en/ethesis/pdf/13953/hse_ethesis_13953.pdf
Lukyanova M.N. (1969) Planirovochnaya organizatsiya transportnyih svyazey v gorodskih promyishlennyih rayonah. Avtoreferat dissertatsii na soiskanie uchenoy stepeni kandidata arhitekturyi [Planning organization of transport links in urban industrial areas. The dissertation author's abstract on competition of a scientific degree of the candidate of architecture].
Dušan Teodorović (1999) Fuzzy logic systems for transportation engineering: the state of the art. Transportation Research Part A 33, p.337-364.
Liu X. A (2013) Survey of Continuous Karnik–Mendel Algorithms and Their Generalizations. Advances in Type-2 Fuzzy Sets and Systems: Theory and Applications. New York: Springer,. p.19-31.
Marintseva K.V. (2015) Vybir investytsiyno pryvablyvoho aeroportu v umovakh nevyznachenosti. [The choice of an investment attractive airport in conditions of uncertainty]. Science Technologies. Production. Monthly scientific journal. N 3 (7) p.23-26. (In Ukrainian)
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).