Юрисдикція щодо правопорушень вчинених на борту літака під час польоту за Токійською конвенцією 1963

Автор(и)

  • Iryna Sopilko National Aviation University
  • Yevhenii Shevchuk University of Cambridge

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.69.11064

Ключові слова:

авіаційна безпека, авіаційні правопорушення, злочини на борту повітряного судна, міжнародне повітряне право, Токійська конвенція, юрисдикція

Анотація

Мета: основна мета даної статті полягає в уточненні деяких аспектів юрисдикції щодо злочинів та інших правопорушень вчинених на борту повітряного судна під час польоту. У статті розглядається правовий механізм регулювання авіаційної безпеки відповідно до Токійської конвенції 1963 року, а також оцінюється його ефективність щодо попередження правопорушень проти авіаційної безпеки у майбутньому. Методи: для аналізу правового регулювання у сфері юрисдикції щодо злочинів та інших правопорушень, вчинених на борту повітряного судна під час польоту, використано метод індукції, системний підхід, формально-юридичний та case-study методи. Результати: з дослідження випливає, що хоча Токійська конвенція внесла значний внесок у встановлення більш чітких правил юрисдикції щодо злочинів та інших правопорушень, вчинених на борту повітряних суден, вона не є досконалою і містить певні недоліки. Таким чином, законодавство у сфері юрисдикції щодо злочинів та інших правопорушень, вчинених на борту повітряного судна під час польоту, потребує доповнення та вдосконалення. Обговорення: результати дослідження дозволяють виділити основні недоліки Токійської конвенції. По-перше, Конвенція не надає чіткого визначення або переліку злочинів та інших правопорушень, до яких вона застосовується; натомість у цьому питанні вона покладається на внутрішні закони держав. Крім того, наявність виключення про злочини політичного, расового або релігійного характеру (“freedom fighter exception”) і відсутність дієвого примусового механізму може стати перешкодою для досягнення основних цілей Конвенції – забезпечення правосуддя у разі порушення авіаційної безпеки, а також запобігання подібним злочинам та іншим правопорушенням у майбутньому. Таким чином, подальше вдосконалення законодавства в галузі авіаційної безпеки є необхідним для забезпечення його ефективності та відповідності викликам сьогодення.

Біографії авторів

Iryna Sopilko, National Aviation University

D.J.S, Associate Professor.

Director of Academic Law Institute of National Aviation University

Academic Law Institute of National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Education: Taras Shevchenko National University of Kyiv, Ukraine (2000).

Research area: legal regulation the access of citizens to public information, human rights and the peculiarities of their realization and protection in Ukraine.

Yevhenii Shevchuk, University of Cambridge

M.Phil.

University of Cambridge

Education: University of Cambridge (2015).

Research area: international law, international aviation law, international relations.

Посилання

Convention on International Civil Aviation, arts. 17-18, opened for signature Dec. 7, 1944, 61 Stat. 1180, 15 UNTS. 295 (entered into force Apr. 4, 1947).

Convention on Offences and Certain Other Acts Committed on Board Aircraft, opened for signature Sept. 14, 1963, 704 UNTS 219 (entered into force Dec. 4, 1969).

U.S. v Cordova, 89 F. Supp. 298 (EDNY 1950).

Shubber S. (1973) Jurisdiction Over Crimes on Board Aircraft. Springer Netherlands, The Hague.

U.S. Public Law 514, July 12, 1952.

Evans M.D. (2010) International Law. Oxford University Press.

McCarthy J.G. (1989) The Passive Personality Principle and Its Use in Combatting International Terrorism. 13 Fordham International Law Journal 298.

Criminal Code of the Russian Federation 1996, art. 12(1).

Havel B.F., Sanchez G.S. (2014) The Principles and Practice of International Aviation Law. Cambridge University Press.

Bonn Declaration on International Terrorism, Pub. Papers 1308, Jul. 17, 1978, reprinted in 17 ILM 1285.

Опубліковано

21.12.2016

Як цитувати

Sopilko, I., & Shevchuk, Y. (2016). Юрисдикція щодо правопорушень вчинених на борту літака під час польоту за Токійською конвенцією 1963. Вісник Національного авіаційного університету, 69(4), 121–125. https://doi.org/10.18372/2306-1472.69.11064

Номер

Розділ

Право