Математична модель автоматичного польоту полікоптерного БПЛА НАУ ПКФ «Аврора»
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.69.11050Ключові слова:
БПЛА, октакоптер, пасажирський полікоптер, полікоптер, полікоптерний флаєрАнотація
Мета: Розробка математичної та експериментальної моделі експериментального полікоптерного БПЛА НАУ ПКФ «Аврора» октакоптерной схеми для проведення експериментальних польотів в ручному, напівавтоматичному і автоматичному безпілотному режимах. Методи дослідження: З 14.03.2016 по 21.03.2016 проведена серія експериментального польотів (10 польотів) різніх 10 щурів на висоті 700 метрів на полікоптері (октакоптері) НАУ ПКФ «Аврора» у герметічній кабіні із подальшим визначенням соматичного та неврологічного статусу а також із визначенням поведінковіх реакцій тварин післе такого польоту. Результати: Отримані логи польотів «чорного ящика» автопілота свідчать про зовсім незначні (практично непомітні) коливання по тангажу, крену і рісканію під час польоту, незначні коливання по висоті під час майже нерухомого зависання полікоптера на різних висотах, і повністю адекватні рухам і маневрам літального апарату коливання показників цих датчиків. Аналіз відеозаписів з жорстко закріплених камер полікоптеру також свідчить про плавность і про практично «ювелірну» точність маневрування полікоптера на різних висотах, що свідчить про практично стовідсоткове вирішення поставленого технічного завдання. Обговорення: У ході даних досліджень експериментально доведена повністю безпечна можливість польоту живої істоти класу ссавців (щурів) на полікоптерному транспортному засобі, навіть у відкритій кабіні. При відповідному доопрацюванні можливо у майбутньому ставити питання про розробку і будівництво пасажирських полікоптерних флаєрів для повністю безпечної повітряного перевезення людей [6,7,8]. За рівнем шкідливих механічних впливів на організм людини (перевантаження прискорення, коливання, вібрації) полікоптерний транспорт в десятки разів безпечніший і менш шкідливий для пасажирів, ніж автомобільний транспорт, що має особливе значення при доставці пацієнтів нейрохірургічного, політравматологіческого, кардіологічного та реанімаційного профілю у тяжкому і вкрай важкому станах в операційні та реанімаційні відділення лікарень і медичних центрів.
Посилання
Kharchenko V.P., Cybul'ov P.M. (2013) Vykorystannja polikopternyh tehnologij dlja buduvannja innovacijnoi' ekonomiky v Ukrai'ni ta shljahy i'h kommercializacii' [Using of polikopter technology to build innovative economy in Ukraine and ways to kommertsialization]. – Conference on Intellectual Property, 2012. K.: KNTEU.– 109 p.
Volodko AM. (1984) Osnovy letnoj jekspluatacii vertoletov [Fundamentals of flight operation of helicopters]. Aerodynamics M.: Transport,. – 256 p.
Lebedev V.V., Krylov V.V. (2000) Neotlozhnaja nejrohirurgija [Emergency neurosurgery]. – M.: Medicine .- 568 p.
Johnson, W. (1983) Teorija vertoleta: v 2 knigah [The theory of the helicopter: 2 books.] Moscow: Mir. - Bk. 1 - 503 p.
Volodko A. M. (1988) Fundamentals of Aerodynamics and helicopter flight dynamics. M. : Transport. – 342 p.
Bogdanov Yu. C., Mikheev R. A. Skulkov DD (1990) Konstrukcija vertoletov [The design of helicopters]. – M. : Mechanical engineering. – 272 With.
Krasovsky A.A. Vavilov J. A (1986) Sistemy avtomaticheskogo upravlenija letatel'nyh apparatov [Automatic control systems of aircraft]. – M. : VVIA them. prof. NOT. Zhukovsky. – 462 s.
Kharchenko V.P., Chepizhenko V. I., Tunick A.A., Pavlova S.V. (2012) Avіonіka bezpіlotnih lіtal'nih aparatіv [Avionics of drones]. K. : OOO "Abris-print". – 464 p.
David Hynchul Shim. (2000) Control System Design for Rotorcraft-based Unmanned Aerial Vehicles using Time-domain System Identification IEEE Int. Conference on Control Applications. - P. 808-813.
Tunik A.A. Parametric Robust Optimization of Digital Flight Control Systems / Tunik A.A., Abramovich E.A. // Proceedings of the National Aviation University. – 2003. – № 2. – pp. 31–37.
Nakhaba A.A. SI «Institute of neurosurgery NAMS of Ukraine» (2013), Gіbridnij bagatocіl'ovij avіacіjnij transport. [Hybrid multi-purpose transport aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 79095.
Nakhaba A.A. SI «Institute of neuro-surgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz tjazhkoju cherepno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam polikopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with severe traumatic brain injury in the first hour after an injury using polikopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88872.
Nakhaba A.A. SI «Institute of neuro-surgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz uskladnenoju hrebetno-spyno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam polikopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with complicated vertebro-spinal injury in the first hour after an injury using polikopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88871.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).