Визначення ризиків в цивільній безпілотній авіації
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.69.11049Ключові слова:
авіаційна транспортна система, безпілотне повітряне судно, ризики в цивільній авіації, фактори авіаційних подійАнотація
Мета: Ризики у безпілотній авіації цивільного призначення розглядаються як одні із найважливіших. У статті обґрунтовано актуальність питання забезпечення безпеки польотів повітряних суден та розглянуто основні ризики в пілотованій цивільній авіації. Методи: Проведено аналіз даних про авіаційні події та проведено розподіл ймовірностей виникнення авіаційних подій для пілотованої та безпілотної цивільної авіації з метою виявлення факторів, які впливають на виникнення позаштатних ситуацій у пілотованій і безпілотній авіації. Результати: Запропоновано типологію складових ризиків у цивільній авіації, систематизовано способи та прийоми зниження ризиків. На основі аналогій визначено ймовірні ризики, причини їх виникнення та шляхи подолання в цивільній безпілотній авіації. Обґрунтовано розподіл вагових коефіцієнтів між типами ризиків задля формування рекомендацій з управління ризиками у безпілотній цивільній авіації. Обговорення: Встановлено, що найбільш ймовірними ризиками у пілотованій цивільній авіації є людський фактор, організація управління повітряним рухом, недоліки конструкції безплотної авіаційної системи в цілому, а також обслуговування безплотної авіаційної системи.
Посилання
PAS. Remotely piloted aircraft systems. The Global perspective. 2012/2013.10th Edition. June 2012, Bluenburgh & CO. Available at: http://uvs-info.com/index.php/ (accessed 23.10.2016)
Cole, C. Large military drones continue to crash as they spread. Drone Wars UK. Available at: https://dronewars.net/ (accessed 10.10.2016)
Yaremchuk N.V., Surkov M.S. (2005) Ekonomicheskoe razvitie sovremennoy Rossii [Economic development of modern Russia]. monograph (edited by Yaremchuka N. V.), Premyera Publ., pp.150-161. (In Russian)
Jonathan, D., Stevenson, J.D., Young, S.O.,
Rolland L., Estimated levels of safety for small unmanned aerial vehicles and risk mitigation strategies. Journal of Unmanned Vehicle Systems, 2015, Vol. 3, No.4: pp. 205-221.
Risk Management Handbook. Federal Aviation Administration. 2009. P. 113. Available at: http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/ (accessed 20.10.2016)
Smurov М. Yu. Bezopasnost poletov vozdushnykh sudov grazhdanskoy aviacyi s uchetom riskov vozniknveniya negativnykh sobytiy [Flight safety of CA aircraft with regard to aviation risks]. Тransport of Russian Federation. (In Russian) Available at: http://www.rostransport.com/themes/7500/?sphrase_id=14281 (accessed 10.06.2016)
Thompson S., Bracken-Roche C. Understanding public opinion of UAVs in Canada: A 2014 analysis of survey data and its policy implications. Journal of Unmanned Vehicle Systems, 2015, Vol. 3, No.4: pp. 156-175.
Кolisnyk А.А. (2010) Analiz rivnya bezpeky polotiv ta vyyavlennya potenciynykh faktoriv avariynosti z cyvilnymy povitryanymy sudnamy Ukrainy u 1-omy pivrichchi 2010 roku [Analysis of aviation safety and revealing potential factors of accidents for Ukrainian CA aircraft in the 1st half 2010]. Kyiv. (In Ukrainian) Available at: http://avia.gov.ua/documents/arhiv_sajtu/23352.html (accessed 15.10.2016)
Onyschenko V.Ya. (1995) Clasifikaciya i sravnitelnyi analiz riskov. Bezopasnost truda v promyshlenosti [Classification and comparative risk assessment, Occupational safety in industry]. №7. P.23-27.
Lapin V.L., Ryzhkov F.N., Popov V.M., Toma¬kov V.I. (1995) Bezopasnoe vzaimodeystviye cheloveka s tekhnicheskemi sistemami [Safe interaction of human with technical systems], Kursk,. 238 p. (In Russian)
Alymov V.T., Tarasova N.P. (2006) Tekhnogennyi risk. Analiz i ocenka [Man-made risks. Analysis and evaluation]. М.: Akademknyga Publ,. 118 p. (In Russian)
Schnell T., Engler J., Entropic skill assessment of unmanned aerial systems (UAS) operators. Journal of Unmanned Vehicle Systems, 2014, Vol. 02, No. 02 : pp. 53-68.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).