Моделі кількісної оцінки потоків повітряного руху та пропускної здатності в термінальних диспетчерських районах
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.69.11048Ключові слова:
аеронавігаційна система, безпека польотів, моделі потоків повітряного руху, обслуговування повітряного руху, управління потоками повітряного руху та пропускною здатністю, фактори невизначеності, формальна модель термінального диспетчерського районуАнотація
Мета: Метою цієї статті є дослідження прикладних моделей кількісної оцінки потоків повітряного руху та пропускної здатності в термінальних диспетчерських районах в умовах невизначеності. У даній роботі запропоновано теоретичні основи формального опису потоків повітряного руху, що вилітають та прилітають в термінальні диспетчерські райони з метою регулювання пропускної здатності та зменшення затримок польотів в повітряному просторі. Методи дослідження: Оптимізація формального опису термінального диспетчерського району, що ґрунтується на моделі, яка складається з типових елементів структури повітряного простору та експлуатаційних процедур, зменшення часу затримок на злітно-посадкових смугах та в повітряному просторі поблизу аеродрому з використанням оптимізаційної моделі операцій на аеродромі та в термінальному диспетчерському районі, оцінка різних типів невизначеності та пов’язаних з цим факторів за допомогою моделі аналізу невизначеностей в термінальних диспетчерських районах методами теорії черг. Результати: Формальна модель термінального диспетчерського району, оптимізаційна модель операцій на аеродромі та в термінальному диспетчерському районі та модель аналізу невизначеностей в термінальних диспетчерських районах методами теорії черг. Запропоновано принципи оцінки кількісних характеристик потоків повітряного руху та пропускної здатності в термінальних диспетчерських районах в умовах невизначеності. Обговорення: Складові елементи формальної моделі термінального диспетчерського району, принципи зменшення затримок в результаті застосування оптимізаційної моделі операцій на аеродромі та в термінальному диспетчерському районі та оцінка впливу факторів невизначеності на обслуговування повітряного руху та виконання польотів за допомогою моделі аналізу невизначеностей в термінальних диспетчерських районах методами теорії черг.
Посилання
Wang Bo, Kharchenko V., Chynchenko Yu. (2016) Principles of safety management of air traffic flows and capacity under uncertainty conditions. Proceedings of the National Aviation University, vol. 3, pp. 7-12.
Kharchenko V., Chynchenko Yu. (2015) Estimation of effect of uncertainty factors on safety of air traffic flows in terminal control areas. Proceedings of the National Aviation University, vol. 4, pp. 22-27.
Kharchenko V., Chynchenko Yu. (2014) Integrated safety management system in air traffic services. Proceedings of the National Aviation University, vol. 1, pp. 6-9.
ATFCM Operations Manual (2015) Brussels, Eurocontrol Publ., 196 p.
Complexity challenges in ATM (2016) Brussels, SESAR JU Publ., 48 p.
Zhou Jun, Cafieri Sonia, Delahaye Daniel, Sbihi Mohammed (2014) Optimization of Arrival and Departure Routes in Terminal Maneuvering Area. ICRAT 2014, 6th International Conference on Research in Air Transportation, Istanbul, Turkey.
Michalek Pfeil Diana (2011) Optimization of Airport Terminal-Area Air Traffic Operations under Uncertain Weather Conditions. Doctor of Philosophy in Operations Research, Massachusetts institute of technology, USA, 158 p.
Bertsimas Dimitris, Frankovich Michael (2013) Air Traffic Flow Management at Airports: A Unified Optimization Approach. Tenth USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminar.
Strub Issam S., Bayen Alexandre M. (2006) Optimal Control of Air Traffic Networks Using Continuous Flow Models. AIAA Conference on Guidance, Control and Dynamics, Keystone, Colorado.
Menon P.K., Tandale Monish D., Kim Jinwhan, Sengupta Prasenjit (2010) A Framework for Stochastic Air Traffic Flow Modeling and Analysis. AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference, Toronto, Ontario Canada.
Roy Sandip, Sridhar Banavar, Verghese George C. (2003) An Aggregate Dynamic Stochastic Model for an Air Traffic System. The 5th USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminar, Budapest, Hungary.
Menon P.K., Sweriduk G.D., Lam T., Diaz G.M. (2004) Computer-Aided Eulerian Air Traffic Flow Modeling and Predictive Control. AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference, Providence, USA.
Menon P.K., Sweriduk G.D., Lam T., Cheng V.H.L., Bilimoria K.D. (2003) Air Traffic Flow Modeling, Analysis and Control. AIAA Guidance, Navigation and Control Conference, Austin, USA.
Clare G., Richards A. (2012) Air Traffic Flow Management Under Uncertainty: Application of Chance Constraints. 2nd International Conference on Application and Theory of Automation in Command and Control Systems (ATACCS’2012), pp. 20–26.
Bertsimas D., Lulli G., Odoni A.R. (2011) An Integer Optimization Approach to Large-Scale Air Traffic Flow Management. Operations Research, vol. 59, no. 1, pp. 211-227.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).