Cинергетичний характер архітектурних елементів транспортних мереж промислових зон

Автор(и)

  • Andrey Lyamzin Priazovskyi State Technical University SHEI, Mariupol, Ukraine
  • Marina Khara Priazovskyi State Technical University SHEI, Mariupol, Ukraine
  • Kristina Marintseva National Aviation University, Kyiv, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.68.10920

Ключові слова:

архітектура транспортних мереж, каркас транспортних мереж, комбінаторний простір, лінійні елементи транспортних мереж, сінергергетика транспортної сітки

Анотація

Мета: Стійкість потокових процесів в промислових районах знаходиться в прямій залежності від ступеня сінергетичності елементів, що формують архітектуру їх транспортних мереж. Залізничні і автомобільні транспортні мережі в промислових районах більшістю фахівців розглядаються тільки як транспортні магістралі з статичною архітектурою, тоді як це, перш за все, структурно-функціональні елементи, що діють на сінергетичних засадах характерних для промислових районів і роблять істотний вплив як на безпеку навколишнього середовища так і на забезпечення їх життєдіяльності. У багатьох промислових районах транспортні мережі є також історичним пам'ятником архітектурної та інженерної думки. Території уздовж транспортних мереж мають значний містобудівних, архітектурних і історико-культурним потенціалом. Все вище наведене підтверджує необхідність розробки механізму оцінки функціональності існуючої архітектури транспортних мереж промислових районів (АТСПР), заснованого на принципі сінергетики. Методика: Запропонований механізм оцінки функціональності елементів АТСПР характеризуються як синергетичні, базується на електродинамічної моделі керування транспортними потоками і отримала свою назву за аналогією з гравітаційної, в якій зонам вибуття і прибуття відповідають маси тіл, а відстань між зонами - витратам на поїздки. Результати: Підтверджено достовірність робочої гіпотези того, що транспортна мережа промислового району є комбінаторним простором і може бути представлена еквівалентною електродинамічною схемою й розрахована за законами Кірхгофа різними методами електротехніки. Завдяки розробці електродинамічної моделі, що дає оцінку поведінки транспортних потоків в межах транспортних мереж промислових районів, отримана можливість визначити рівень функціональності останніх. Наукова новизна полягає в розробці на основі базових принципів сінергетики електродинамічної моделі, яка визначає функціональність елементів АТСПР. Практична значимість: Застосування теоретичних положень з розділу фізики – електростатики, дозволяє не тільки давати кількісну оцінку транспортних потоків в межах комбінаторного простору транспортної мережі промислових районів, а й давати оцінку функціональності АТСПР.

Біографії авторів

Andrey Lyamzin, Priazovskyi State Technical University SHEI, Mariupol, Ukraine

PhD (Eng), Associate Professor.

Department of international transportation and logistics of Priazovskyi State Technical University, Mariupol, Ukraine.

Education: Priazovskyi State Technical University,  Mariupol, Ukraine. (1999).

Research area: situation analysis and decision-making in ttransport system; city logistic.

Marina Khara, Priazovskyi State Technical University SHEI, Mariupol, Ukraine

PhD (Eng), Associate Professor.

Department of Technology of transport of industrial enterprises of Priazovskyi State Technical University, Mariupol, Ukraine.

Education: Zhdanov Metallurgical Institute, Mariupol, Ukraine. (1985).

Research area: situation analysis and decision-making in ttransport system; city logistic.

Kristina Marintseva, National Aviation University, Kyiv, Ukraine

Doctor of Sciences (Eng), Associate Professor.

Air Transportation Management Department, National Aviation University Kyiv, Ukraine.

PhD (Eng) on specialty «Transport systems» (2008).

Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2000).

Research area: situation analysis and decision-making in air traffic management.

Посилання

Tarhov S.A. Evolyutsionnaya morfologiya transportnyih setey. Smolensk, Universum, 2005, 386 p. (in Russian)

Lyamzin A.O. Mnatsakanyan M.S., Ukrayinskiy E.A. Prikladni sItIlogIstichnI rIshennya v umovah urbanIzatsIYi transportnih merezh miskogo seredovischa. VIsnik Natsionalnogo aviatsiynogo unIversitetu: Naukoemni tehnologiyi. Naukoviy Zhurnal. Kiyiv, NAU, 2014. N3 (23). P. 330 – 335.

Gubenko V.K. City Logistics: implement¬tatsiya paradigmyi kreativnyih logisticheskih tsepey: monografiya. Mariupol, 2015, 493 p.

Lyamzin A.A., Hara M.V. Ravnovesnoe sostoyanie transportnogo sektora v tranzitnoy srede promyishlennogo rayona. Zbirnik naukovih prats Derzhavnogo ekonomIko-tehnologIchnogo univer¬sitetu transportu. SerIya: TransportnI sistemi I tehnologiyu. Kyiv, DETUTU, 2015. Issue. 26-27.

P. 256-261.

Baierlein R. How Entropy Got Its Name. American Journal of Physics. 1992. V. 60. P. 151.

Middleton D., Parker R. Evaluation of Promising Vehicle Detection Systems, Research Report FHWA/TX-03/2119-1, Draft, Texas Transportation Institute, College Station, TX, October 2002

Опубліковано

14.11.2016

Як цитувати

Lyamzin, A., Khara, M., & Marintseva, K. (2016). Cинергетичний характер архітектурних елементів транспортних мереж промислових зон. Вісник Національного авіаційного університету, 68(3), 80–88. https://doi.org/10.18372/2306-1472.68.10920

Номер

Розділ

Транспортні технології