Система високоточного планування переходу морського судна

Автор(и)

  • Vasyliy Sokolenko National University “Odessa Maritime Academy”, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.68.10908

Ключові слова:

криволінійний рух, навігаційний комплекс, планування шляху, система, траєкторні точки, управління

Анотація

У роботі розглянуто навігаційний комплекс планування шляху, який містить уперше запропоновані способи, методики розробки заданого алгоритму функціонування системи управління судном та контролю над процесом переміщення по траєкторіях руху, включаючи криволінійні ділянки. Наведено алгоритми контролю над процесом руху і способи високоточного контролю місця судна при управлінні. Створено автоматичні системи планування і контролю місця при криволінійному русі. Запропонована концепція дає новий напрям для забезпечення безпечного плавання суден у будь-яких умовах руху. Це дає можливість автоматизувати процес планування та управління судном при русі по траєкторіях довільної кривизни.

Зазначені переваги досягаються за рахунок: розробки високоточних методів планування траєкторії руху, які враховують маневрені властивості судна; вдосконалення алгоритмів керування, котрі використовують системи підтримки прийняття рішення в режимі реального часу; використання автоматичного контролю відхилення центру ваги від заданого шляху високоточними способами; перерахунку високоточних координат місця супутникової антени визначення місця судна на центр ваги; використання високоточних способів розрахунку маневрених характеристик; візуалізації процесу руху і підвищення оперативності його коригування з єдиного пульту управління.

Результати можуть бути використані на судах при створенні навігаційного пристрою плануванні переходу, в складі лоцманського індивідуального інформаційного пристрою і в тренажерах для підготовки судноводіїв до управління в умовах обмеженого простору.

Біографія автора

Vasyliy Sokolenko, National University “Odessa Maritime Academy”, Ukraine

Deep Sea Captain, Postgraduate.

National University “Odessa Maritime Academy”, Odessa, Ukraine.

Education: National University “Odessa Maritime Academy”, Odessa, Ukraine (1995).

Research area: theoretical and practical principal’s development of safety of navigation in restricted regions.

Посилання

Taratynov V.P. Navigating in restricted areas. Moscow, Transport, 1980, p.128 (in Russian).

Maltsev A.S. Graphical method for calculating the elements of turn of the vessel when sailing in restricted conditions. Sea transport, "Navigation and communication". Express information. Moscow, MTIR, 1987. Iss. 4 (199), p. 11 – 15 (in Russian).

Kondrashychin V.T. Skipper Manual on Safety Navigation. Odessa, Mayak, 1990, 167 p. (in Russian).

Maltsev A.S. Ship Turn in Restricted Waters. Sea transport, "Navigation and communication". Express information. Moscow, MTIR,, 1991. Iss. 6 (253), p. 1 – 10 (in Russian).

Vilskiy G.B. Navigation safety in pilotage. Odessa-Nikolayev, Phoenix, 2007, 456 p. (in Russian).

Maltsev A.S. Informational-analytical Pilot Complex ‘Turning”. Navigation sci.pap.coll. ONMA, iss.19. Odessa, “IzdatInform”, 2010. P. 103 – 113 (in Russian).

Maltsev A.S., Vorochobin I.I, Sokolenko V.I. The patent for utility model. The device to prevent vessel agrounding МPК (2011.01) G08G 3/00 application number: U 2010 09828. Priority from10.03.2011

Maltsev A.S. Methodological bases ships of maneuvering when approaching. Odessa, ONMA, 2013, 218 p.

Sokolenko V.I. Planning of the set path in restricted conditions by trajectory points and control of movement process. / V.I. Sokolenko Navigation sci.pap.coll. ONMA iss.21. Odessa, “IzdatInform”, 2012, P. 220 – 227.

Barber J.A. Naval Shiphandler's Guide. Naval Institute Press. 2005. 300 pp.

Опубліковано

11.11.2016

Як цитувати

Sokolenko, V. (2016). Система високоточного планування переходу морського судна. Вісник Національного авіаційного університету, 68(3), 46–53. https://doi.org/10.18372/2306-1472.68.10908

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування