Система високоточного планування переходу морського судна
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.68.10908Ключові слова:
криволінійний рух, навігаційний комплекс, планування шляху, система, траєкторні точки, управлінняАнотація
У роботі розглянуто навігаційний комплекс планування шляху, який містить уперше запропоновані способи, методики розробки заданого алгоритму функціонування системи управління судном та контролю над процесом переміщення по траєкторіях руху, включаючи криволінійні ділянки. Наведено алгоритми контролю над процесом руху і способи високоточного контролю місця судна при управлінні. Створено автоматичні системи планування і контролю місця при криволінійному русі. Запропонована концепція дає новий напрям для забезпечення безпечного плавання суден у будь-яких умовах руху. Це дає можливість автоматизувати процес планування та управління судном при русі по траєкторіях довільної кривизни.
Зазначені переваги досягаються за рахунок: розробки високоточних методів планування траєкторії руху, які враховують маневрені властивості судна; вдосконалення алгоритмів керування, котрі використовують системи підтримки прийняття рішення в режимі реального часу; використання автоматичного контролю відхилення центру ваги від заданого шляху високоточними способами; перерахунку високоточних координат місця супутникової антени визначення місця судна на центр ваги; використання високоточних способів розрахунку маневрених характеристик; візуалізації процесу руху і підвищення оперативності його коригування з єдиного пульту управління.
Результати можуть бути використані на судах при створенні навігаційного пристрою плануванні переходу, в складі лоцманського індивідуального інформаційного пристрою і в тренажерах для підготовки судноводіїв до управління в умовах обмеженого простору.
Посилання
Taratynov V.P. Navigating in restricted areas. Moscow, Transport, 1980, p.128 (in Russian).
Maltsev A.S. Graphical method for calculating the elements of turn of the vessel when sailing in restricted conditions. Sea transport, "Navigation and communication". Express information. Moscow, MTIR, 1987. Iss. 4 (199), p. 11 – 15 (in Russian).
Kondrashychin V.T. Skipper Manual on Safety Navigation. Odessa, Mayak, 1990, 167 p. (in Russian).
Maltsev A.S. Ship Turn in Restricted Waters. Sea transport, "Navigation and communication". Express information. Moscow, MTIR,, 1991. Iss. 6 (253), p. 1 – 10 (in Russian).
Vilskiy G.B. Navigation safety in pilotage. Odessa-Nikolayev, Phoenix, 2007, 456 p. (in Russian).
Maltsev A.S. Informational-analytical Pilot Complex ‘Turning”. Navigation sci.pap.coll. ONMA, iss.19. Odessa, “IzdatInform”, 2010. P. 103 – 113 (in Russian).
Maltsev A.S., Vorochobin I.I, Sokolenko V.I. The patent for utility model. The device to prevent vessel agrounding МPК (2011.01) G08G 3/00 application number: U 2010 09828. Priority from10.03.2011
Maltsev A.S. Methodological bases ships of maneuvering when approaching. Odessa, ONMA, 2013, 218 p.
Sokolenko V.I. Planning of the set path in restricted conditions by trajectory points and control of movement process. / V.I. Sokolenko Navigation sci.pap.coll. ONMA iss.21. Odessa, “IzdatInform”, 2012, P. 220 – 227.
Barber J.A. Naval Shiphandler's Guide. Naval Institute Press. 2005. 300 pp.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).