Ідентифікація місцезнаходжень дорожньо-транспортних пригод з тваринами за оцінкою травмувань водіїв та пошкоджень автомобіля у Київській області

Автор(и)

  • Oleh Kokhan National Aviation University, Kyiv, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.67.10434

Ключові слова:

дорожньо-транспортні пригоди з тваринами, нормальне розподілення вірогідності, описова статистика

Анотація

Мета: Проведено оцінку ідентифікації дорожньо-транспортних пригод з тваринами Київської області з 2007-2014 рр. за допомогою використання описових статистик для трьох пар змінних факторів, від яких може залежати місцезнаходження дорожньо-транспортних пригод з тваринами; 1) «місцезнаходження ДТП» та «номер автодороги»; 2) «місцезнаходження ДТП» та «травмування водія»; 3) «місцезнаходження ДТП» та «пошкодження автомобіля». Метод: Дослідження здійснюється з використанням оцінки нормального розподілу змінних, які включають в себе: 1) Таблицю "Тест нормальності", яка використовує критерій Колмогорова-Смирнова і Шапіро-Уілка, з урахуванням відповідної кількості оцінок; 2) Гістограму, яка має розподіл для відповідного типу даних відносно  кривої нормального розподілу для візуального впорівняння і подальшої оцінки; 3) одну з функцій описової статистики, яка має назву описова таблиця, і яка, свою чергу використовує два типи характеристик: a) асиметрія і b) ексцес. Результат: Для аналізу була використана програма IBM SPSS Statistics, за допомогою якої проводилась оцінка змінних про дорожньо-транспортні пригоди  на нормальне  розподілення змінних, які включають в себе тести Колмогорова-Смірнова та Шапіро-Уілка. Отримані після аналізу в програмі SPSS результати проходження тестів для кожної змінної, оцінюються за допомогою слова «Так», якщо змінна пройшла тести та її розподілення відповідає нормальному розподіленню, та оцінюються як «Ні», якщо змінна не пройшла тести та її розподілення не відповідає нормальному розподіленню. Обговорення: Відповідні оцінки внесені до зведених таблиць, на підставі яких був проведений аналіз місцезнаходжень дорожньо-транспортних пригод з тваринами на автодорогах Київської області. Було відмічено, що хоча теоретичні розрахунки для тестування нормальності в програмі SPSS для багатьох змінних  всіх трьох факторів «Тип  автодороги», «Тип пошкодження автомобіля», «Тип травмування водія» відповідають величинам змінних місцезнаходжень на практиці, але також є достатньо багато змінних ДТП з тваринами які не відповідають закону нормального розподілення, хоча вони мають достатню кількість дорожньо-транспортних пригод з тваринами.

Біографія автора

Oleh Kokhan, National Aviation University, Kyiv, Ukraine

Post-graduate student.

Department of Ecology, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Education: Turkmen State  University, Ashgabat, Turkmenistan (1989).

Research area: location of animal vehicle collisions, safety on the roads

Посилання

Conover, M.R., W.C. Pitt, K.K. Kessler, T.J. DuBow, and Sanborn. W.A. (1995). Review of Human Injuries, Illnesses, and Economic Losses Caused by Wildlife in the United States. Wildlife Society Bulletin, 95 (3), 407–414.

Williams, A.F., Wells J.K. (2005). Characteristics of Vehicle–Animal Crashes in Which Vehicle Occupants Are Killed, Traffic Injury Prevention, 6 (2), 56–59.

Tardif & Associates In. (2003). Collisions Involving Motor Vehicles and Large Animals in Canada: Final Report. Ottawa, ON: Transport Canada, Road Safety Directorate.

Bruinderink, G., Hazebroek, E. (1996). Ungulate Traffic Collisions in Europe, Conservation Biology, 10, 1059–1067.

Sullivan, J.M. (2011). Trends and characteristics of animal-vehicle collisions in the United States. J. Safety. Res, 42(1), 9-16.

Kokhan, O.V., Gavrylenko, V.M., Gulevets D.V., and Movcan, Ya.I. (2014), “The monitoring system of environmental safety in places road traffic accidents with animals on the roads of Poltava region”, Transactions of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University, no. 2, Vol.18, pp. 51-55.

Kohan O. Rozraxunkovi modeli dlja systemy monitorynhu ekobezpeky u miscjax dorožnʹo–transportnyx pryhod «najizd na tvaryn» na avtodorohax Kharkivsʹkoji oblasti Visnyk XNU im.Karazina. Serija «Ekolohija» – 2014. –#1140. – S.18–25. (In Ukrainian).

Kokhan O. Evaluation of environmental safety of animal –vehicle collisions on the roads of Ukraine by use the graphical analysis, Otsіnka rіvnya ekobezpeky DTP "naїzd na tvaryn na avtodorogah Ukrainy za dopomogoiu grafіchnogo analіzu [State Environmental Safety: Abstract of IX Ukrainian Scientific and Practical Conference of Young Scientists and Students. Kyiv, April 16 2015, National Aviation University], Kyiv, NAU, 2015. pp. 4-5. (In Ukrainian).

Ramp D., Caldwell J., Edwards K., Warton D., Croft D.(2005). Modelling of wildlife fatality hotspots along the Snowy Mountain Highway in New South Wales, Australia, Biological Conservation, Volume 126, Issue 4, pp. 474-490, ISSN 0006-3207,

Snow N., Porter W., Williams D. (2015).Underreporting of wildlife-vehicle collisions does not hinder predictive models for large ungulates, Biological Conservation, Volume 181, pp. 44-53,

Neumann W., Ericsson G., Dettki H., Bunnefeld N., Keuler N., Helmers D., Radeloff V. (2012). Difference in spatiotemporal patterns of wildlife road-crossings and wildlife-vehicle collisions, Biological Conservation, Volume 145, Issue 1, pp. 70-78.11.

Christie, J., Nason. S. (2003).fyuik Analysis of vehicle collisions with moose and deer on New Brunswick arterial highways. 31st Annual Conference of the CS for CE, pp.1-11.

Pro zatverdzhennja kartky obliku doroznʹo-transportnyx pryhod ta Instrukciji skody zapovnennjaju. Nakaz, Instrukcija vid 28.12.2005 # 1242: za stanom na 05 serpnja 2007 r. [Elektronnyj resurs]//Verxovna Rada Ukrajiny: [sajt] – Rezhym dostupa: Ofic. vydannja. MVS Ukrajiny; http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0267-06]Lord D., Fred Mannering F. (2010). The statistical analysis of crash-frequency data: A review and assessment of methodological alternatives, Transportation Research Part A: Policy and Practice, Volume 44, Issue 5, June 2010, Pages 291-305, (In Ukraine)

Lord, D., Miranda-Moreno, L.F., (2008). Effects of low sample mean values and small sample size on the estimation of the fixed dispersion parameter of Poisson- gamma models for modeling motorvehicle crashes: a Bayesian perspective. Saf. Sci. 46(5), 751-770.

Lord, D., Mannering, F. (2010). The statistical analysis of crash-frequency data: a review and assessment of methodological alternatives. Transport. Res A-Pol. 44 (5), P. 291-305.

Kokhan, O.V. (2015). “Identification of location of animal-vehicle collision and principals of its mitigation on the roads, Transactions of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University. 1(19), P. 51-55.

Kokhan O.V. Identification of animal-vehicle collisions hotspots on highway М-18 / O. Kokhan, Y. Movchan, D. Gulevets //Proсeedings of the National Aviation University. - 2015. - № 3. - P. 83-90.

Alan Woodley. (2001). SPSS for Windows: An Introduction to Use and Interpretation in Research: G.A. Morgan, O.V. Griego, and G.W. Gloeckner, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ, Computers & Education, Volume 37, Issues 3–4, pp. 390-391.

Liu R.X., Kuang J., Gong Q., Hou X.L. (2003). Principal component regression analysis with spss, Computer Methods and Programs in Biomedicine, Volume 71, Issue 2, pp. 141-147.

Pérez-Vicente S., Expósito Ruiz M. (2009). Descriptive statistics, Allergologia et Immunopathologia, Volume 37, Issue 6, November–December , Pages 314-320,

Field, A. (2013). Discovering statistics using SPSS. 4th ed. London: Sage.

Pallant, J. (2013). SPSS survival manual. 5th ed. Buckingham: Open University Press

Опубліковано

21.06.2016

Як цитувати

Kokhan, O. (2016). Ідентифікація місцезнаходжень дорожньо-транспортних пригод з тваринами за оцінкою травмувань водіїв та пошкоджень автомобіля у Київській області. Вісник Національного авіаційного університету, 67(2), 60–68. https://doi.org/10.18372/2306-1472.67.10434

Номер

Розділ

Охорона навколишнього середовища