Aerodynamics lattices profiles Gas Mechanic

Authors

  • Ю.М. Терещенко
  • В.М. Дихановський
  • І.Ф. Кінащук

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.36.1583

Abstract

 It was a short review of all means, which allow providing a steady flow in the gas turbine engine. It was proposed to consider the airfoil cascade with gas-mechanical regulation as an object with definite aerodynamic characteristics. On the base of the computation of the gas flow through airfoil cascade for different flow operating modes and taking into account the torque of external force, aerodynamic characteristics of the airfoil cascade with gas-mechanical regulation in wide diapason of inlet angel were made. Their comparison with aerodynamic characteristics of unmovable airfoil cascade confirms big advantage of airfoil cascade with gas-mechanical regulation. First of all their characteristics are stable in all possible diapason of inlet flow angel. That gives a chance to solve all problems of gas-dynamics stability and injectivity of a gas turbine engine.

Author Biographies

Ю.М. Терещенко

Доктор технічних наук. Професор кафедри двигунів Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності – аеродинамічне удосконалення компресорів газотурбінних двигунів.

В.М. Дихановський

Кандидат технічних наук. Старший науковий співробітник. Докторант кафедри логістики Національної академії оборони України. Напрям наукової діяльності – аеродинамічне удосконалення компресорів газотурбінних двигунів.

І.Ф. Кінащук

Кандидат технічних наук. Старший науковий співробітник кафедри авіаційних двигунів Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності – діагностика авіаційних
газотурбінних двигунів.

References

Волянська Л.Г., Панін В.В., Гаоюн Сунь. Методи і засоби підвищення газодинамічної стійкості компре-сорів газотурбінних двигунів. – К.: НАУ, 2005. – 200 с.

Терещенко Ю.М. Аэродинамическое усовершенствование лопаточных аппаратов компрессоров. − М.: Машиностроение, 1988. – 168 с.

Кірчу Ф.І. Оптимізація геометричних параметрів міжлопаткового каналу дворядних лопаткових вінців трансзвукових ступенів осьового компресора: Дис. … канд. техн. наук. − К.: НАУ, 2007. – 112 с.

Дихановський В.М. Теоретичні основи газомеханічного методу регулювання осьового компресора ГТД // Удосконалювання турбоустановок методами математичного і фізичного моделювання: зб. наук. пр. Ін-ту проблем машинобудування НАН України. − Х., 2003. – Т.1. – С. 217–220.

Ершов С.В. Математическое моделирование пространственных турбулентных отрывных течений газа в многовенцовых турбомашинах // Дис.…д-ра техн. наук. – Х., 1995. – 449 с.

Дихановський В.М. Спосіб настроювання заданого кута атаки флюгерної лопатки осьової турбомашини. – Деклараційний патент на винахід, № 72088 А. Держ. департамент інтелектуальної власності. – Бюл. № 1 від 17.01.2005.

Бабич О.А., Бельчанский Г.И., Бодунов Н.К., Подобрянская С.Г. Основы авиационной автоматики. –М.: ВВИА им.проф.Н.Е. Жуковского, 1972. − 443 с.

Кампсти Н. Аэродинамика компрессоров: пер. с англ. – М.: Мир, 2000. – 688 с.

How to Cite

Терещенко, Ю., Дихановський, В., & Кінащук, І. (2008). Aerodynamics lattices profiles Gas Mechanic. Proceedings of National Aviation University, 36(3), 17–23. https://doi.org/10.18372/2306-1472.36.1583

Issue

Section

MODERN AVIATION AND SPACE TEHNOLOGY