PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL TRAINING OF THE TEACHER HIGHER TECHNICAL SCHOOL: PROBLEMS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.14.15185Abstract
The problems of shortage of psychological and pedagogical staff of technical universities are considered. The reasons for the need to restructure the system of postgraduate education of higher technical school in the direction of training a new generation of scientific and pedagogical staff with a high level of professionalism, methodological and general culture, innovative creative style of analytical thinking are analyzed. The ways of solving the set problems in the form of problem-activity concept of postgraduate education in higher technical educational establishments are determined.References
Крисюк С. В. Післядипломна освіта педагогічних кадрів: реалії і перспективи. Освіта і управління. Т. 1.-К. 1997.-С. 85-93.
Сігаєва Л. Є. Підвищення кваліфікації фахівця як складова неперервної професійної освіти. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За ред. І.А. Зязюна. - К.: Віпал, 2000. - 636 с.
Зязюн І. А. Неперервна освіта: Концептуальні засади і сучасні технології // Матеріали міжнар. наук, конф., 16-17 трав. 2000 р. - X., 2000. - С. 9-15.
Чернилевський Д. В., Морозов А. В. Креативная педагогика и психология: Учеб, пособие для вузов. -М.: МГТА, 2001.-301 с.
Шкурко І. І., Гадзецький Б. В. Система підвищення кваліфікації керівника освіти. Освіта і управління. Т. 1.-К., 1997. -С. 99-113.