Accounting of non-steady wing fairing and tail group during the analysis of influence of atmosphere turbulence at dynamic of aircraft flight
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.2.9004Abstract
Compared are the results of calculation of vertical transfer, number of crossing of zero level of transfer and moment delay of tail group as to the moment of aircraft wing under action of accidental wind gust provoked by atmosphere turbulence for different means of accounting of non- steady fairing. Proposed is the approximated formula for wing lift at sinusoidal wind gustReferences
Фын Я.Ц. Введение в теорию аэроупругости. - М.: Физматгиз, 1959. - 578 с.
Fung Y. G. Statistical aspects of dynamic loads. JAS, №5,1953.- P.317.
Доброленский Ю.П. Динамика полета в неспокойной атмосфере. - М.: Машиностроение, 1969. - 256 с.
Гудков А.И., Лешаков П.С. Внешние нагрузки и прочность летательных аппаратов. - М.: Машиностроение, 1968.-470 с.
Liepman, Н. W. On the application of statistical concepts to the buffeting problem. JAS. - № 12,1952. -P.793.
Антонова А. О. К вопросу о нахождении моментов от усредненной по размаху крыла спектральной плотности атмосферной турбулентности. - Киев, 1983, 8 с. - Деп. в
УкрНИИНТИ, 13.04.83, № 306.