SIMULATION RESULTS OF COMPOSITED AND INTEGRATED AIRCRAFT FLIGHT ALTITUDE CONTROL SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.54.3865Keywords:
aerodynamic configuration of control surfaces, flight altitude control system, turbulenceAbstract
The article deals with simulation results of the structure of flight altitude control system by means of elevator rudder controlling and integrated the structure of flight altitude control system by means of composited control over aerodynamic configuration of control surfaces.References
ACAS II Programme, version 2.0: Eurocontrol. – May, 2000.
Dobrolensky, Y.P. 1969. Flight dynamics in the turbulent atmosphere. Moscow, Mashinostroenie. 258 p. (in Russian).
[Доброленский Ю.П. Динамика полёта в неспокойной атмосфере / Ю.П. Доброленский. – Москва: Машиностроение, 1969. – 258 с.]
Kuchar, James K.; Drumm, Ann C. 2007. The Traffic Alert and Collision Avoidance System. Lincoln Laboratory Journal. Volume 16, number 2: 277-296.
Patent 6,161,801 United States of America Int. Cl.7 В64С 13/16. Method of reducing wind gust loads acting on an aircraft / Roland Kelm, Michael Grabietz; assigner Daimler Chrysler Aerospace Airbus GmbH. N 09/303264; filed Apr.10.1998, date of patent Dec.19.2000. 12 p.
Pavlov, V.V.; Kopytova, K.A. 2011. Composite control technology of wing configuration. Cybernetics and Computer Science. N 168: 53-60 (in Russian).
[Павлов В.В. Технология композиционного управления конфигурацией крыла / В.В. Павлов, Е.А. Копытова // Кибернетика и вычислительная техника. – 2011. - № 168. – C. 53–60.]
Pavlov, V.V.; Kopytova, K.A. 2011. Distributed perturbations compensation scheme of dynamical systems. Cybernetics and Computer Science. N 167: 3-14 (in Russian).
[Павлов В.В. Распределённая схема компенсации возмущения динамических систем / В.В. Павлов, Е.А. Копытова // Кибернетика и вычислительная техника. – 2011. - № 167. – C. 3–14.]
Petrov, K.P. 1985. Aerodynamic components of aircraft. Moscow, Mashinostroenie. 272 p. (in Russian).
[Петров К.П. Аэродинамика элементов летательных аппаратов / К.П. Петров. – Москва: Машиностроение, 1985. – 272 с.]
Russian patent prototype Pat. 2377159 Russian Federation MPK7 B64C 13/16. Method and apparatus for reducing the impact of the vertical turbulence in the aircraft / Colomer Alexander, Dal Santo Xavier applicant and patentee Erbyus France. N 2008118362/11; appl. 10/09/2006, publ. 27.12.2009, Bull. N 36. 15 p. (in Russian).
[Патент русский прототип Пат. 2377159 Российская Федерация МПК7 В64С 13/16. Способ и устройство для ослабления воздействия вертикальной турбулентности на летательном аппарате / Коломер Александр, Даль Санто Ксавье; заявитель и патентообладатель Эрбюс Франс. – № 2008118362/11; заявлено 09.10.2006; опубликовано 27.12.2009, Бюл. № 36. – 15 с.]
Regan, Christopher D.; Jutte, Christine V. 2012. Survey of Applications of Active Control Technology for Gust Alleviation and New Challenges for Lighter-weight Aircraft. NASA/TM – 2012 - 216008, Dryden Flight Research Center, Edwards, California, April: 1–15.