Methodological principles of construction of an integrated automated system for management of educational institutions
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1646Abstract
Substantive methodological provisions and technical requirements are formulated and grounded to the construction of integrated automated control system by establishments education as one of elements of the integrated informative environment of education and science of Ukraine.
References
Биков В.Ю., Гапон В.В., Плескач М.Л. Розвиток структури комп’ютерних систем опрацювання статистичної звітності для забезпечення управління освітою // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2005. – № 3. – С. 3–6.
Яструбський М. Якість освіти – пріоритетний напрям в управлінні вузом // Формування ринкової еко-номіки в Україні: наук. зб. – Л.: Інтереко, 2003. − Вип. 12. – С. 448–451.
Малышева Е.Ю., Бобровский С.М. Информационное обеспечение системы управления качеством вуза // Изв. Самар. науч. центра Российской академии на-ук. Специальный вып.: «Технология управления орга-низацией. Качество продукции и услуг». – 2006. – С. 145–149.
Малых В.Л., Пименов С.П., Хаткевич М.И. Объектно-реляционный подход к созданию больших информационных систем. Программные системы: Теоретические основы и приложения. – М.: Наука; Физ-матлит,1999. – С. 177–184.