Means of artistic expressiveness in advertisement
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.18.15428Abstract
In the given article is underlined topicality of the meaning of optimum means of artistic expressiveness in creation of the effective advertisement. A wide spectrum of both stable and the newest means of artistic expressiveness that are used according to results of marketing research and the advertisement tasks aiming at the improvement of its artistic and aesthetic qualities is analysed.References
Музыкант В. Л. Реклама: международный опыт и российские традиции. - М.: Право и закон, 1996.-222 с.
Беклешов Д. В. Реклама книг сегодня. - М.: Книга, 1986. - 207 с.
Гаврилин Ю. Ф., Трифонов Э. С. Реклама и рекламная деятельность: Учеб, пособие. - Челябинск: Изд. ЮурГУ, 2000. - 110 с.
Джефкінс Ф. Реклама: Практ. посіб.: Пер. з 4-го англ, вид./ Допов. і ред. Д. Ядіна. - К.: Знання, КОО, 2001. - 456 с.
Дейян А. Реклама. - М.: Прогресс-Универс, 1993.- 120 с.
Картер Г. Эффективная реклама: Путеводитель для мелких предприятий: Пер. с англ. / Общ. ред. Е. М. Пеньковой. - М.: Прогресс, 1991.- 280 с.
Ляпина Т. В. Бизнес и коммуникации или школа современной рекламы. - К.: Альтерпрес, 2002.-336 с.
Обрытько Б.А. Рекламный менеджмент: Конспект лекций. - К.: МАУП, 2000. - 120 с.
Рекламная деятельность: Учеб. для студентов / Ф. Г. Панкратов, Ю. К. Баженов, Т. К. Серегина, В. Г. Шахурин / 4-е изд., перераб. и доп. - М.: Изд. кн.-торг, центр «Маркетинг», 2001. - 364 с.
Закон України “Про рекламу” від 11 лип. 2003 р. // Все про бухгалтерський облік. - 2003. - №92 (880).-С. 8-16.