METHOD OF INVESTIGATION OF VALIDITY OF TEST TASKS
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.15.15340Abstract
A study of methods for determining the reliability of test control, taking into account different assessment methods. The concept of validity is considered, which determines the reliability of the method of pedagogical measurements, which is important during the organization of test control of knowledge. The research results are substantiated by the practical use of the method.References
Ингенкамп К. Педагогическая диагностика //Сер. Зарубежная школа и педагогика. - М.: Педагогика, 1991. - 239 с.
Шибицкая Н. Н. Методика принятия решений в интеллектуальных системах обучения с нечетко заданной целевой функцией // Вісн. КМУЦА. - 1998. -№1. - С. 307-314.
Кудиненко А. В., Шибицкая Н. Н. Проблемные вопросы управления в эргатических системах обучения //Кибернетика и вычислительная техника. - 1998. - Вып. 116. - С. 29-41.
Шибицкая Н. Н. Метод идентификации объектов в эргатической системе управления процессом обучения // Кибернетика и вычислительная техника. - 1998. - Вып. 121. - С. 52-58.
Булах І. Е. Комп’ютерна діагностика навчальної успішності. - К.: ЦМК МОЗ України; УДМУ. 1995.-221 с.
Свиридов А. П. Основы статистической теории обучения и контроля знаний. - М.: Высш. шк., 1989.-262 с