Synthesis of a non-stationary system of automatic control of flight of an airplane with decrease in glisade
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.13.13702Abstract
The method of synthesis of the structure of a non-stationary automatic control system is proposed, which allows a large gain without disturbance of stability. As a result of the development of such a system, an adaptive system was created in the form of an algorithm and a structural scheme that can be used in the program of the onboard computing complex. For example, an aircraft of civil aircraft. The adaptive automatic control system, which makes automatic adjustment of the gain, proceeds from the requirements of the specified stability of the transition processReferences
Боднер В. А., Козлов М. С. Стабилизация летательных аппаратов и автопилоты. - М.: Оборонгиз, 1961.-С. 508.
Белогородский С. Л. Автоматизация управления посадкой самолета. - М.: Транспорт, 1972. - 351 с.
Мееров М. В. Синтез структур автоматического регулирования высокой точности - М.:Наука, 1967.-420 с.
Шевелев А. Г. Применение преобразования Лапласа для решения линейных дифференциальных уравнений с переменными коэффициентами // Укр. мат. журн. - 1969. - Т. 21. № 5. - С. 640-652.
Шевелев А. Г. Критерий устойчивости типа Гурвица для линейных нестационарных динамических систем // Кибернетика и вычислительная техника. - 1986. - Вып. 69. - С. 20-27.
Шевелев А. Г. Устойчивость линейных нестационарных систем автоматического управления при постоянно действующих возмущениях//Кибернетика и вычислительная техника.-1999. - Вып. 124. - С. 56-65.
Шевелев А. Г. Оценка экспоненциальной устойчивости линейных нестационарных динамических систем; критерии устойчивости // Кибернетика и вычислительная техника. - 2000. - Вып. 126. - С. 3-18.
Краснопольский А. О. Синтез нестаціонарної системи автоматичного керування польотом літака при заході на посадку // Вісн. НАУ. - 2002. - №1. - С. 97-103.