Normalization of informatisation parameter on airfield light-signal bar at flights in complex meteorological conditions
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.25.1176Abstract
The technique of maintenance of the set level of flights safetivness is developed by normalization of informatisation parameters functional groups of light-signal lightings at technological stages of interaction of crew of the airplane with the airfield light-signals bar at flights in a complex weathercast conditions.
References
Баранов А.М. Видимость в атмосфере и безопасность полетов. – Л.: Гидрометеоиздат, 1991. –С. 203.
Рацимор М.Я. Определение углов визирования огней светотехнических систем при расчетах наклонной видимости применительно к минимумам ИСАО // Метеорология и гидрология. – Л., 1984. – №12. – С. 23–28.
Геращенко С.Н. Системы летного контроля светосигнального оборудования аэродромов // Пробл. безопасности полетов. – М.: ВИНТИИ, 1989. – №7. – С. 31–39.
Ямомура Т., Кадания Т. Установка для измерения интенсивности освещения светосигнального оборудования // РЖ, 06 Воздуш. трансп. –М. – №3. – С. 471.
Майзенберг С.И. Критерии и расчетные методы оценки надежности различных схем осевых огней ВПП на аэродроме // РЖ. – М.: Светотехника, 1989. – С. 256.
Жулев В.И., Иванов В.С. Безопасность полетов ле-тательных аппаратов. – М.: Транспорт, 1986. – С. 223.
Самолет Ту-154. Руководство по летной эксплуатации (РЛЭ-75). – М.: Воздуш.трансп., 1975.