PEDAGOGIC ISSUES FOR TEACHING BUSINESS ENGLISH
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.24.1168Abstract
The article dwells upon pedagogical issues for teaching Business English. Considered are the peculiarities of BE syllabus, which depends on the learners’ needs; language proficiency and skills requirements for BE teachers, the balance of training time to be spent on input and output; feedback on learners’ performance, flexibility of the trainer etc.
References
Rogoff L., Ballenger G. Office Guide to Business Letters, Memos and Reports. – New York: Macmillan, USA, 2001. – 250 p.
King F.W. Ann Cree D. English Business Letters – M.: Высш. шк., 1999. – 191 с.
Альбов А. Письмо зарубежному партнеру. – Л.: Судостроение, 1991. – 132 с.
Brieger N. Teaching Business English Handbook. – York England, York Associates Publications, 1997. – 192 p.
Верховцова О.М. Методично-навчальний посібник з курсу ділової англійської мови для студентів економіки та менеджменту. – К.: Нова кн., 2000. – 132 с.
Лукьянова Н.А. Настольная книга бизнесмена. – М.: ГИС, 2002. – 570 с.
Правдівляний М.Г. Business English: Зб. вправ з ділової англійської мови. – Вінниця: ВДТУ, 2001. – 136 с.
Юршева Л.А. Лексикo-фразеологический аспект воспроизведения в разных регистрах английского языка делового обучения. – М.: Макс Пресс, 2001. – 50 с.