INTEGRATIVE COURSES AS A METHODOLOGICAL FOUNDATION IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION OF THE TWENTY-FIRST CENTURY
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.24.1167Abstract
Considered are the theoretical and methodological bases for the development of integrative courses as a holistic process of shaping specialists, both personally and professionally, that puts in place the conditions necessary for developing further their creative personality; with a level of creative potential marking all the stages of activity of the person, that retains his / her creative essence – the tendency to search and transform.
References
Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы. – М.: Смысл, 1999. – 425 с.
Вербицкий А. Активные методы обучения в высшей школе: контекстный подход. – М.: Высш. шк., 1991. – 207 с.
Гершунский Б. Философия образования для ХХI века. – М.: Интер Деалект +, 1997. – 694 с.
Давыдов В. Проблема развивающего обучения. – М.: Педагогика, 1988. – 240 с.
Леднев В. Непрерывное образование: структура и содержание. – М.: Высш. шк.,1990. – 224 с.
Янушкевич Ф. Технология обучения в системе высшего образования. – М.: Высш. шк.,1986. – 146 с.
Габрусевич С., Зорин Г. От деловой игры – к профессиональному творчеству. – Минск: НАН Беларуси, 1989. – 165 с.
Зимняя И. Педагогическая психология. – М.: Логос, 2000. – 380 с.
Карпова Ю. Инновации, интеллект, образование: Монография. – М.: МГУЛ, 1998. – 176 с.
Морозов А. Диагностика креативности в педагогической деятельности: Монография. – М.: ИГУМО, 2001. – 253 с.
Сучасні системи вищої освіти. Порівняння для України. – К.: Вид-во Дім “Km akademia”, 1997. – 197 с.
BotRin I. Elmandra M., Malitra M. No limits to learning. – Oxford, 1999. – Р. 23–38.
Ананьев Б. Человек как предмет познания. – М.:Педагогика, 1980. – 231 с.
Александров Г. Психолого-педагогические основы разработки педагогических технологий в ХХI веке. – Минск: НАН Беларуси, 2000. – 165 с.
Valerio Grementieri. Innovation Technology and Higher Education. Higher Education in Europe. –1998. – Vol. XXIII, № 2. – Р. 47–53.