INTEGRATIVE COURSES AS A METHODOLOGICAL FOUNDATION IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION OF THE TWENTY-FIRST CENTURY

Authors

  • E.V. Luzik NAU Institute of the Humanities
  • O.M. Akmaldinova NAU Institute of the Humanities

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.24.1167

Abstract

 Considered are the theoretical and methodological bases for the development of integrative courses as a holistic process of shaping specialists, both personally and professionally, that puts in place the conditions necessary for developing further their creative personality; with a level of creative potential marking all the stages of activity of the person, that retains his / her creative essence – the tendency to search and transform.

Author Biographies

E.V. Luzik, NAU Institute of the Humanities

Dr. Sci. (Ped.)

O.M. Akmaldinova, NAU Institute of the Humanities

Cand. Sci (Philol.)

References

Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы. – М.: Смысл, 1999. – 425 с.

Вербицкий А. Активные методы обучения в высшей школе: контекстный подход. – М.: Высш. шк., 1991. – 207 с.

Гершунский Б. Философия образования для ХХI века. – М.: Интер Деалект +, 1997. – 694 с.

Давыдов В. Проблема развивающего обучения. – М.: Педагогика, 1988. – 240 с.

Леднев В. Непрерывное образование: структура и содержание. – М.: Высш. шк.,1990. – 224 с.

Янушкевич Ф. Технология обучения в системе высшего образования. – М.: Высш. шк.,1986. – 146 с.

Габрусевич С., Зорин Г. От деловой игры – к профессиональному творчеству. – Минск: НАН Беларуси, 1989. – 165 с.

Зимняя И. Педагогическая психология. – М.: Логос, 2000. – 380 с.

Карпова Ю. Инновации, интеллект, образование: Монография. – М.: МГУЛ, 1998. – 176 с.

Морозов А. Диагностика креативности в педагогической деятельности: Монография. – М.: ИГУМО, 2001. – 253 с.

Сучасні системи вищої освіти. Порівняння для України. – К.: Вид-во Дім “Km akademia”, 1997. – 197 с.

BotRin I. Elmandra M., Malitra M. No limits to learning. – Oxford, 1999. – Р. 23–38.

Ананьев Б. Человек как предмет познания. – М.:Педагогика, 1980. – 231 с.

Александров Г. Психолого-педагогические основы разработки педагогических технологий в ХХI веке. – Минск: НАН Беларуси, 2000. – 165 с.

Valerio Grementieri. Innovation Technology and Higher Education. Higher Education in Europe. –1998. – Vol. XXIII, № 2. – Р. 47–53.

Downloads

How to Cite

Luzik, E., & Akmaldinova, O. (2005). INTEGRATIVE COURSES AS A METHODOLOGICAL FOUNDATION IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION OF THE TWENTY-FIRST CENTURY. Proceedings of National Aviation University, 24(2), 150–158. https://doi.org/10.18372/2306-1472.24.1167

Issue

Section

PROFESSIONAL EDUCATION