Research of single-shaft turbojet engine starting

Authors

  • Н. С. Кулик Національний авіаційний університет
  • Б. М. Моисеев Національний авіаційний університет
  • В. В. Панин Національний авіаційний університет
  • В. В. Ратынский Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.7.11253

Abstract

Results of experimental research of influence of different types of malfunction of turbojet engine RU19A-300 main units upon the working process parameters on the start are represented. It is shown that essential scatter of values of dynamic parameter complexes exists for the identical rotational frequencies of the rotor on different stages of start, that makes difficult identification of malfunction "images" on this non-steady mode

References

Дмитриев С.А. Диагностирование проточной части газотурбинных двигателей на переходных режимах работы.-КдКМУГА, 1996.-120 с.

Добрянский Г.В., Мартьянова Т.С. Динамика авиационных ГТД. -М.: Машиностроение, 1989 -240 с.

Ахмедзянов А.М., Дубравский Н.Г., Тунаков А.П. Диагностика состояния ВРД по "термогазодинамическим параметрам ,-М.Машиностроение, 1983.-206с.

Сиротин Н.Н., Коровкин Ю.М. Техническая диагностика авиационных газотурбиных двигателей.-М. Машиностроение, 1979.-272с.

How to Cite

Кулик, Н. С., Моисеев, Б. М., Панин, В. В., & Ратынский, В. В. (2000). Research of single-shaft turbojet engine starting. Proceedings of National Aviation University, 7(3-4), 1–5. https://doi.org/10.18372/2306-1472.7.11253

Issue

Section

AEROSPACE SYSTEMS FOR MONITORING AND CONTROL