Formulation of the problem and special features of interaction of longitudinal and lateral movement of aircraft
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.10956Abstract
Considered are the formulation and special features of the problems of interaction of longitudinal and lateral movements of flying vehicles. Described here is the synchronization of the movements. We suggest that the generalization of the principle of division of the motions be used for the analysis of critical flight conditions at critical angle of attackReferences
Остославский И.В.,Стражева И.В. Динамика полета. Устойчивость и управляемость летательных аппаратов, -М.: Машиностроение, 1965. - 450 с.
Блехман И.И. Синхронизаци динамических систем. -М. :Физматгиз, 1971 - 820 с
Котик М.Г. Критические режимы сверхзвукового самолета.-М,: Машиностроение, 1967. - 310 с.
Кудиненко А.В. Обобщение принципа разделения движений для анализа критических режимов полета летательных аппаратов,-К.:КВВАИУ,1977 - 27 с.
Кудиненко А.В. Многосвязные системы динамики полета.-К.:КВВАИУ, 1978,- 216 с
Downloads
How to Cite
Кудиненко, А. В. (1998). Formulation of the problem and special features of interaction of longitudinal and lateral movement of aircraft. Proceedings of National Aviation University, 1(1), 169–172. https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.10956
Issue
Section
MODERN AVIATION AND SPACE TEHNOLOGY