МАТЕМАТИЧНІ КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНІ МОДЕЛІ БЕЗПЕКИ ІНФОРМАЦІЇ ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ МЕРЕЖ ТЯГОВИХ ПІДСТАНЦІЙ ЗАЛІЗНИЦЬ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2410-7840.17.8760Ключові слова:
математичні моделі, комп’ютерно - орієнтовані методи, Т-спектр, ідентифікація, аналіз, методи синтезу, тягові мережі, електричні системи.Анотація
На основі проведеного аналізу комплексної проблеми безпеки інформаційних ресурсів локальних обчислювальних мережтягових підстанцій залізниць показано, що загальновизнаним у світі є напрямок пов’язаний з інтелектуалізацією обчислювальних мереж, як основи для покращення безпеки руху залізничного транспорту й створення перспективних енергозберігаючих технологій електроспоживання. Сформовано логічну структуру локальної обчислювальної мережі опе-ративного управління електропостачанням у вигляді графа, що відображає топологічні характеристики тягової підстанції, а також розроблено її математичну модель у вигляді системи диференціальних рівнянь. Використано сучасні методи диференціальних перетворень для визначення ймовірностей станів вузлів графа локальної обчислювальноїмережі тягової підстанції. Сформульовано критерій безпеки інформації і наведено стратегії її забезпечення на основіпринципу мінімаксу. Наведено необхідні і достатні умови існування екстремуму, що дозволяють визначити оптима-льну стратегію пошуку.Посилання
Стасюк О. І. Методи організації інтелектуальних електричних мереж залізниць на основі концепції SMARTGrid/ О. І. Стасюк, Л. Л. Гончарова, В. Ф. Максимчук // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2014, № 2 – С. 29–37.
Гончарова Л. Л. Информационные технологии мониторинга режимов электрических сетей на основе дифференциальных Т-моделей. / Л. Л. Гончарова // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2009.– № 4 –С. 93-97.
Пухов Г. Е. Преобразовании Тейлора и их применение в электротехнике и электронике /Г. Е. Пухов. – К. : «Наукова думска», 1978. – 259с.
Венцель Е.С. Исследованиеопераций – М.: «Сов.радио»ю, 1972. – 551 с.
Грищук Р. В. Теоретичні основи моделювання процесів нападу на інформацію методами теорій диференціальних ігор та диференціальних перетворень : монографія / Р.В. Грищук. – Житомир : РУТА, 2010. – 280 с.
Корченко О.Г. Системи захисту інформації/ О. Г. Корченко. – К. : НАУ, 2004. – 262 с.
Грищук Р. В. Атаки на інформацію в інформаційно-комунікаційних системах / Р. В. Грищук //Сучасна спеціальна техніка. – К. : ДНДІ МВС України, 2011. – №1 (24). – С. 61–66.
Стасюк О.І. Методи синтезу розподілених комп’ютерно-інтегрованих мереж і технологій інтелектуалізації, моніторингу та оптимізації режимів електропостачання і енергозбереження залізниць/ О. І. Стасюк, Л. Л. Гончарова, В. Ф. Максимчук // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2015, № 1 – С. 23–34.
Stasiuk O.I., Goncharova L.L., Maxymchuk V.F. Methods of railway smart grids organizations based on the SMART Grid concept, Information
management systems for rail transport, 2014, № 2, P. 29-37.
Goncharova L.L. Information technology of electrical networks modes monitoring on the basis of differential T-models., Information management systems for rail transport., 2009, № 4, P. 93-97.
Pukhov G.E. Taylor transformations and their application in electrical engineering and electronics / G. E. Pukhov., K., "Scientific Thought", 1978, 259p.
Wenzel E.S. Research of operations, M. "Sov.radio" 1972, 551p.
Grischuk R.V. Theoretical basis of attacks on information processes modeling by methods of differential games and differential transformations theories: monograph, Zhitomir:: RUTA, 2010, 280 p.
Korchenko O.G. Information protection systems, K: NAU, 2004, 262 p.
Grischuk R.V. Attacks on the information in the information and communication systems, Modern special machinery., K: State Research Institute of MIA of Ukraine, 2011, № 1 (24), P. 61-66.
Stasiuk O.I., Goncharova L.L., Maxymchuk V.F. Methods of distributed computer integrated networks and technologies intellectualization synthesis, monitoring and optimization of power andenergy efficiency of railways, Information management systems for rail transport, 2015, №1,
P. 23-34
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).