Визначення координат семантичної частки при дослідженні англомовних текстів групової пропаганди
DOI:
https://doi.org/10.18372/2410-7840.21.14046Ключові слова:
семантична частка, вектор семантики, протидія груповій пропаганді, координати вектора семантики, груповий психолінгвістичний портрет пропагандистів, семантична частка в англомовному тексті, інформаційне протиборствоАнотація
Інформатизація суспільства призводить до постійного розвитку методів та засобів інформаційного протиборства, інструментом якого виступають англомовні тексті. Для проведення протидії груповій пропаганді в англомовних текстах необхідно враховувати особливості психолінгвістичних портретів кожного учасника групи та виявляти спільну семантику. Зворотний цільовий вплив на свідомість групи пропагандистів не можливо ефективно здійснити за допомогою існуючих засобів нейро-лінгвістичного програмування через використання їх під час здійснення пропагандистського впливу та відсутністю можливості врахування корпускулярно-хвилевих характеристик семантики тексту. В свою чергу визначення координат семантичної частки при відомому психолінгвістичному портреті одного пропагандиста обмежує можливості протидії груповій пропаганді. В роботі розроблено підхід визначення кількості зловмисників як за умови опрацювання групою одного тексту (на основі логіко-семіотичного дослідження), так і різних текстів (завдяки побудові моделі міжтекстової взаємодії), що забезпечило визначення кількості можливих психолінгвістичних портретів пропагандистів. Описано процес визначення спільної семантики на основі інтенсіональної логіки, що дозволило вдосконалити підхід визначення координат семантичної частки в англомовному тексті при відомому психолінгвістичному портреті пропагандиста в умовах проведення групової пропаганди для збереження єдності корпускулярно-хвилевих характеристик семантики тексту. Кореляція початку та кінця вектору семантики проводилася на основі парадигматичного та синтагматичного зв’язку в тексті, що дозволило остаточно визначити координати семантичної частки в умовах групової пропаганди. Результати дослідження забезпечують основу для дотримання корпускулярно-хвилевого дуалізму при здійсненні цільового впливу на підсвідомість групи зловмисників.
Посилання
В. Гак, "К проблеме семантической синтагмати-ки", Проблемы структурной лингвистики,. С. 367-395, 1971.
Е. Бразговская, "Интерпретация текста-в-тексте: логико-семиотический аспект", Критика и семио-тика, Вып. 8, С. 91-99, 2005.
И. Герасимова, Формальная граматика и интенсио-нальная логика, М.: ИФ РАН, 2000, 156 с.
М. Цыпышева, "Контекстуальная роль предлога", Вопросы структуры английского языка в синхронии и диахронии, вып. 1, С. 36, 1967.
Р. Грищук, І. Канкін, В. Охрімчук, "Технологічні аспекти інформаційного протиборства на сучас-ному етапі", Захист інформації, Том 17, № 1, С. 80-86, 2015.
С. Кара-Мурза, Манипуляция сознанием, М.: Эксмо, 2005, 832 с.
Ф. Патнем, Диагностика и лечение расстройства мно-жественной личности, М: «Когито-Центр», 2004, 440 с.
Я. Тарасенко, "Визначення координат семантич-ної частки в англомовному тексті при відомому психолінгвістичному портреті пропагандиста", Захист інформації, Том 21, № 3, С. 168-174, 2019.
Я. Тарасенко, "Використання принципів кванто-вої лінгвістики в інформаційному протиборстві", Безпека інформації, Том 25, № 2, С. 96-103, 2019.
D. Hamill, D. Kerr, An Introduction to NLP: Exploring What Works, Knutsford: Communication In Action, 2013, 123 p.
P. Freeth, NLP in Business: A Practical Handbook for Using NLP, Easily and Professionally, Kenilworth: eBookIt.com, 2005, 532 p.
S. Barsade, D. Gibson, "Group Affect: Its Influence on Individual and Group Outcomes", Current Directions in Psychological Science, № 21(2), pp. 119-123, 2012.
T. Ringer, Group Action: The Dynamics of Groups in Therapeutic, Educational, and Corporate Settings, London, Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers, 2002, 299 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).