COMPONENT-CRITERIA CHARACTERISTIC OF THE FORMATION OF READINESS FOR PROFESSIONAL ACTIVITY OF FOREIGN STUDENTS-FUTURE SPECIALISTS OF THE AVIATION INDUSTRY

Authors

  • Tamara Mykheieva Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.21.17090

Keywords:

aviation engineers; foreign students; components, criteria, levels of readiness for professional activity; professional activity

Abstract

The article presents a theoretical analysis of scientific works of Ukrainian scientists on determining the components, criteria, indicators and levels of readiness for professional activity of future aviation specialists.

The purpose of the article is to identify the components, criteria, indicators and levels of readiness for professional activity of foreign students-future aircraft and engine maintenance engineers. The task of research is to determine the components and identify the criteria, indicators and levels of readiness for professional activity of foreign students-future aircraft and engine maintenance engineers. To achieve this goal, the following research methods were used: scientific analysis, systematization, generalization, comparison. As a result of research, the structural components that are part of the professional training of foreign students-future aircraft and engine maintenance engineers were identified: career guidance, motivational and value, cognitive and activity, personal. The criteria for the formation of readiness for professional activity are motivational, cognitive-activity, reflective. The initial (low), sufficient and high levels of readiness for professional activity of foreign students-future specialists of the aviation industry are allocated. Conclusions. Indicators of motivational criterion: orientation and motivation to carry out professional activities in the aviation industry; tolerant attitude to representatives of other cultures and nationalities; professional and value orientations. Indicators of the cognitive-activity criterion: a set of acquired theoretical knowledge, skills and abilities in fundamental and humanitarian disciplines, as well as professionally significant qualities and skills acquired during university studies. Indicators of the reflexive criterion: stress resistance, tolerance to uncertainty, ability to resolve conflict situations, creativity, ability to think outside the box and make professional decisions in complex uncertain situations, ability to reflect

Author Biography

Tamara Mykheieva, Національний авіаційний університет

teacher of the department of pedagogy and psychology of professional education

References

Бакало, О.М. (2017). Педагогічні умови адаптації іноземних студентів до навчання у вищих технічних навчальних закладах. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Київ. 306.

Борець, I. (2012). Організаційно-педагогічні умови формування ключових компетентностей майбутніх фахівців з транспортних систем авіаційної галузі. Pedagogical Discourse, (12), 53-56.

Булгакова, Н.Б., Довгодько, Т.І., Диченко, Т.В., & Чайненко, Н.Н. Дидактика довузівської підготовки студентів-іноземців: навчально-методичний посібник. (2017). Суми: Сумський державний університет. 286.

Воєвода, К.В. (2018). Професійна підготовка фахівців з авіаційної безпеки в європейських регіональних навчальних центрах ІСАО. Автореферат дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 23.

Демченко, І. В. (2020). Формування мотивації іноземців-майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 399.

Дорошенко, Т.М. (2020). Формування готовності майбутніх менеджерів авіаційної галузі до професійної самореалізації.

Досужий, В.А. (2019). Професійна підготовка операторів безпілотних авіаційних систем у навчальних закладах США. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 334.

Задкова, О.В. (2011). Формування готовності майбутніх пілотів до вирішення проблемних ситуацій в професійній діяльності.

Злагодух, В.В. (2016). Психологічні чинники розвитку саморегуляції професійної діяльності у майбутніх операторів авіаційного профілю. Автореф. на здобуття наукового ступеня кандидата псих. наук. Одеса. 23.

Керницький, О.М. (2015). Формування готовності курсантів льотних навчальних закладів до професійної діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 41. 155–162. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2015_41_23

Кірюхіна, М.В. (2020). Гуманітарна підготовка майбутніх технічних фахівців авіаційної галузі бакалаврського рівня з використанням інноваційних технологій: Дис. на здобуття наукового ступеня доктора філософії з пед. наук. Дніпро. 331.

Коваленко, О.П. (2016). Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх авіаційних фахівців як психолого-педагогічна проблема. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. (8), 136.

Коваленко, О.П. (2017). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців авіаційної галузі у процесі вивчення природничих дисциплін. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 328.

Ковальова, О.С. (2020). Формування інноваційної компетентності майбутніх авіаційних фахівців у процесі вивчення безпілотних повітряних суден. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 312.

Конопляник, Л.М. (2011). Формування готовності майбутніх інженерів авіаційної галузі до використання іноземної мови у професійній діяльності. Автореферат дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук. Київ. 23.

Красножон, В.О. (2019). Професійна підготовка майбутніх авіаційних диспетчерів у льотних навчальних закладах США. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 335.

Лаврухіна, Т.В. (2012). Формування ключових компетентностей майбутніх авіаційних диспетчерів як умова готовності до професійної діяльності. Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки, 3(16).

Лузік, Е.В. (2016). Системно-синергетичне діагностування готовності майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної діяльності. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія, (9), 103–108.

Мазуренко, Ю.А. (2021). Педагогічні умови підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації.

Москаленко, О.І. (2015). Компоненти готовності авіаційних фахівців до виконання професійної діяльності. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, (1), 116.

Москаленко, О.І. (2017). Теоретичні і методичні засади підготовки курсантів вищих льотних навчальних закладів до професійної комунікації в особливих умовах. Дис. На здобуття наукового ступеня доктора пед. наук. Кропивницький. 591 с.

Невзоров, Р.В. (2019). Формування фахової компетентності майбутніх військових пілотів із застосуванням засобів повітряно-тактичної підготовки. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 287.

Плачинда, Т.С. (2014). Професійна підготовка майбутніх авіаційних фахівців: зарубіжний і вітчизняний досвід та шляхи підвищення якості: монографія.

Плачинда, Т.С. (2014). Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх авіафахівців. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 36 (89). 344–348.

Радзівілова, І.А. (2020). Формування готовності майбутніх бортпровідників в авіаційних навчальних центрах до професійної діяльності. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Київ. 319.

Саркісова, О.М. (2019). Педагогічні умови професійного становлення майбутніх менеджерів авіаційної галузі у процесі фахової підготовки. Дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Кропивницький. 276.

Смирнова, І. (2015). Педагогічні умови формування інтегративних теоретичних знань зі спецдисциплін майбутніх пілотів у вищому льотному навчальному закладі. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Педагогічні науки, (135), 195-199.

Файнман, І. (2011). Педагогічні умови формування готовності майбутніх авіадиспетчерів до професійної самореалізації. «Наукові записки. Серія: Педагогічні науки».

Чорноглазова, Г.В. (2020). Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх пілотів у процесі вивчення загально-технічних дисциплін.

Ягупов, В.В. (2012). Провідні методологічні характеристики основних видів компетентності майбутніх фахівців, що формуються в системі професійно-технічної освіти. Модернізація професійної освіти і навчання : збірник наукових праць. (2). 45–59.

Published

2023-01-13

Issue

Section

Статті