FEATURES OF ORGANIZATION OF EDUCATIONAL PROCESS ARE FOR HELP OF STOCHASTIC APPROACH IN THE EDUCATIONAL INFORMATION ENVIRONMENT FORMATION IN THE TECHNICAL HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • В. О. Рахманов кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.9.12420

Keywords:

casual process, assimilation of knowledge, mathematical model, educational information space, educational information environment

Abstract

In the articles analyzed and the identified organization of educational process are certain by stochastic approach in the educational information environment formation in the technical higher educational institutions. The feature of this approach consists in that the conduct of process of studies in the future can be exactly foreseen, knowing his conduct in the past. Possibility to analyses the aggregate of the mastered knowledge not in relation to one theme of employments, but in relation to all of aggregates of the got knowledge by future engineers appears also. Results testify to the considerable improvements (worsening) of professional knowledge in future engineers. The uses of statistical methods of research in an educational process will give possibility to analyses the willingness of students to carry out effective professional activity on the basis of capture flexible knowledge, generalized abilities and skills

References

Волков И. К. Случайные процессы : учеб. для вузов / И. К. Волков, С. М. Зуев, Г. М. Цветкова – М. : Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 1999. – 448 с.

Гилевский С. В. Стохастические процессы и системы : учеб. пособие для студентов фак. радиофизики и электроники / С. В. Гилевский. – Мн. : БГУ, 2004. – 112 с.

Дорошенко Ю. О. Технологічне навчання інформатики : навчально-методичний посібник / Ю. О. Дорошенко, Т. В. Тихонова, Г. С. Луньова. – X. : Ранок, 2011. – 304 с.

Мойсеева М. В. Развитие профессиональной компетентности в области ИКТ : Базовый учебный курс / М. В. Мойсеева, В. К. Степанов, Е. Д. Патаракин и др. – М. : Изд. Дом «Обучение- Сервис», 2008. – 256 с.

Рахманов В. О. Використання математичних методів навчання для підвищення оптимізації змісту навчальних дисциплін / В. О. Рахманов // Наукові записки (серія педагогічні та історичні науки) : зб. наук. праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2010. – Вип. 90. – С. 196–203.

Рахманов В. О. Моделювання навчального процесу вищого навчального закладу в освітньо-інформаційному середовищі / В. О. Рахманов // Вісник Національного авіаційного університету. Серія : Педагогіка. Психологія : зб. наук. праць. – К : НАУ, 2015. – Вип. 1(6). –

С. 143–147.

Пєхота О.М. Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічній освіті : навчальний посібник / О. М. Пєхота, Т. В. Тихонова, А. Б. Веліховська, Ф. С. Алілова, Т. В. Зубенко, О. Г. Захар. – Миколаїв : Іліон, 2013. – 252 с.

Alpatova O. Рефлексивная образовательная середа высшего ученого заведения как фактор развития личности студента / O. Alpatova. – Problemy nowoczesnej edukacji. – Сzestochowa, 2014. – Tom IV. – P. 15–21.

Published

2016-07-01

Issue

Section

Статті