SOCIAL MARKETING: GENESIS AND DEVELOPMENT PROSPECTS IN UKRAINE

Authors

  • А.Я. ГОЛОВКО Інститут міжнародних відносин КНУ імені Т.Г. Шевченка

Keywords:

social marketing, corporate social responsibility, social advertising

Abstract

 Trends and current status of social marketing application in the world market and Ukrainian one were analyzed. Accordingly, the prospective ways of social marketing concept development in view of corporate social responsibility idea expansion and the profit of enterprise due to social marketing application were shown.

Author Biography

А.Я. ГОЛОВКО, Інститут міжнародних відносин КНУ імені Т.Г. Шевченка

аспірант

References

Армстронг Г., Котлер Ф. Введение в маркетинг = Marketing: An Introduction. - 8-е изд. -М.: «Вильямс», 2009

Бейкер, М. Дж. Маркетинг − философия или функция? Теория маркетинга. -СПб. : Питер, 2007

«Европейские и американские нормы социальной ответственности не скоро станут общепринятыми для российских компаний». Александр Острогорский. "Ведомости" №92. 2010

«Ключевые особенности социального маркетинга». Евгения Вагина. Журнал BTL-magazine. 2007

«Практики КСВ в Україні». Центр «Розвиток КСВ». 2009

«Результати другого етапу дослідження «Бізнес, керований цінностями»». Львівська бізнес школа. 2010

«Хорошими делами прославится можно – или как извлечь пользу из социальных программ». Галина Петренко. Журнал «Новый маркетинг». 2006

ANDREASEN, A. Marketing social change. San Francisco: Jossey-Bass. 1995

«Non-financial reporting: insights from Ukraine». Спільота «Соціально відповідальний бізнес». 2010

«The 7 golden rules in Relationship Marketing». Jonathan Richman. I-media Connection. 2009

http://archive.org.ua/archive/2007-02-18/pr-liga.org.ua/2/56. Сторінка ВГО „Форум соціально відповідального бізнесу України”

Issue

Section

ECONOMY