SOCIAL PARTNERSHIP: A MODEL OF INTERACTION ANALYSIS WITHIN PUBLIC-PRIVATE DIALOGUE
Keywords:
public social private partnership, cooperation, social responsibility, socially responsible businessAbstract
The article defines the problems that the social partnership solves. The range of opportunities in the realization of social partnership in terms of their objectives and the degree of formalization is expounded. The business stages of socially responsible organization in the light of social component are considered. The basic models of public social private partnership (PSPP) are investigated.References
Тематическая программа «Бизнес и государство». — Ассоциация менеджеров. – 2003. – http://www.amr.ru.
Курбатова М.В., Левин С.Н. Преобладание иерархического типа взаимодействия власти и бизнеса как проявление зависимости от предшествующего развития // http://ecsocman.edu.ru.
Чирикова А. Бизнес как субъект социальной политики в современной России // Общество и экономика. – 2006. – № 9. – С. 116 – 117;
Розенков Д.А. Управление развитием отношений бизнеса, общества и государства в современной экономической системе. Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора экономических наук. – М., 2007. – С.26 – 28.
Волгин Н.А., Егорова В.К. Социальная корпоративная политика: проблемы, опыт, перспективы. – М., 2002.
Downloads
Issue
Section
ECONOMY