LABOR RELATIONS IN EDUCATION: MODERNIZATION PROCESSES AND CURRENT
Abstract
The modernization process of social-labour relations in education sphere is discussed in this article and internal state factors which influence this process are established here. The principles of social labour relations regulation in education sphere are systematized and the internal hierarchy dependence from the form of property of the educational establishment is also defined.References
Грішнова О.А. Економіка праці та соціально-трудові відносини: [підручник] /О.А.Грішнова. – К: Знання, 2006. – 559 с.
Дудко В.Н. Основные направления модернизации социально-трудовых отношений: [монография]/В.Н.Дудко. – Саратов: Изд-во Саратовского государственного технического университета, 2007. – 45 с.
Колот А.М. Соціально-трудові відносини: теорія і практика регулювання: [монографія]/ А.М.Колот. – К: КНЕУ, 2003. – 230 с.
Онікієнко В.В. Удосконалення соціально-трудових відносин як важлива умова забезпечення людського розвитку/ В.В.Онікієнко //Демографія та соціальна економіка: Науково-економічний та суспільно-політичний журнал. – 2004. - №1-2. – С.102-109.
Петрова І.М. Економіка праці та соціально - трудові відносини: [підручник] /за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. А.М. Колота. - К. : КНЕУ, 2009. - 711,[1]с.- Розділ 7, с. 204-242с.