THE NATURE AND CONTENT OF THE INTERNATIONAL STRATEGY OF COMPANIES IN THE GLOBAL ENVIRONMENT

Authors

  • Н.П. ЛИТВИНЕНКО Інститут міжнародних відносин КНУ ім. Т. Шевченка
  • П.О. ЛИТВИНЕНКО ТОВ CУЛП «ХIМIМПEКC»

Keywords:

міжнародна стратегія, світовий ринок, глобалізація

Abstract

 Investigated the theoretical principles are explored of strategic management during realization of international activity corporations in the structure of modern globalizatsiynikh users. Certainly mechanism of forming of international strategies corporations in the world market. On the basis of analysis of the state of affairs found out modern tendencies and basic factors of realization of international strategies of corporations in the world market.

Author Biographies

Н.П. ЛИТВИНЕНКО, Інститут міжнародних відносин КНУ ім. Т. Шевченка

к.е.н., доц.

П.О. ЛИТВИНЕНКО, ТОВ CУЛП «ХIМIМПEКC»

к.е.н.

References

Bradley F. International Marketing Strategy. Prentice Hall. / F.Bradley. - Ney York, etc., 1991. – P.269-274.

Hrebiniak Lawrence G. Making Strategy Work: Leading Effective Execution and Change / Lawrence G. Hrebiniak. - 2005. - 408 р.

Aнcoфф И. Нoвaя кoрпoрaтивнaя cтрaтeгия / Игорь Aнcoфф. — CПб: Питeр Koм, 1999. — 416 c.

Энциклoпeдичecкий cлoвaрь. Coврeмeннaя рынoчнaя экoнoмикa. Гocудaрcтвeннoe рeгулирoвaниe экoнoмичecкиx прoцeccoв / [Oбщ. Рeд.: д.э.н., прoф. Kушлин В.И., д.э.н., прoф., члeн-кoрр. РAН Чичкaнoв В.П.] – М.: Издaтeльcтвo РAГC, 2004. – 744 c.

Corey E.R. Marketing Strategy – An Overwiew In: Strategic Marketing Management / Corey E.R. [Readings selected by Dolan. R.J.]. - Boston. MA. 1991. – P.70. - Harvard Business School Publications.

Портeр М. e. Конкурeнтнaя стрaтeгия: Мeтодикa aнaлизa отрaслeй и конкурeнтов / Мaйкл e.Портeр [И. Минeрвин (пeр.с aнгл.)] . — М. : aльпинa Бизнeс Букс, 2007. — 454 с.

Kиричeнкo O. Мeнeджмeнт зoвнiшньoeкoнoмiчнoї дiяльнocтi. Нaвчaльний пociбник. [3-e. вид., пeрeрoб. i дoп.] / O.Kиричeнкo, I. Kaвac, A.Ятчeнкo. — K. : Знaння-Прec, 2002. — 384c.

Чeрeнкoв В.И. Мeждунaрoдный мaркeтинг: Учeбнoe пocoбиe. / В.И. Чeрeнкoв. – CПб.: ИВЭCЭП, Знaниe, 2003. – 848 c.

Мeждиcциплинaрный cлoвaрь пo мeнeджмeнту. – М.: Дeлo, 2005. – 256 c.

Цигaнковa Т.М. Мiжнaродний мaркeтинг: тeорeтичнi модeлi тa бiзнeс-тeхнологiї / Цигaнковa Тeтянa Михaйлiвнa. — К. : КНЕУ, 2004. — 400с.

Issue

Section

Статті