UNIVERSITY EDUCATION IN QUALITY PERCEPTIONS AND ACCORDING TO STUDENTS THROUGH THE PRISM SOCIAL SCIENCE
Keywords:
quality of university education, the Bologna Process, humanizing of higher educationAbstract
In the article are researched the tendencies of understanding the quality of university education of modern students on the example of national higher educational establishment. Thus the author reveals the positions of this social group about the content aspects the concept of quality of education, its structural components, analyses the features of student evaluation the quality of educational activity of their university and basic methods for its increase as a whole.References
Амбросов А., Сердюк О. Громадська оцінка якості бізнес-освіти // Синергія: Аналітичний журнал з менеджменту. – 2003. – № 3 (7). – С. 25-29.
Владимирська Є. Якість освіти як філософія та педагогіка розуміння доцільного // Вища освіта України: Теоретичний та науково-методичний часопис. - 2006.- №1. – С. 108-113.
Олексюк О.Є. Критерії оцінки ефективності активізації процесу активізації пізнавальної діяльності студентів // Психолого-педагогічні та лінгвістичні аспекти викладання мовознавчих дисциплін у вищій та середній школі: Матеріали наукової конференції. – Миколаїв: МФ НаУКМА, 1998. – 216 с.
Downloads
Issue
Section
Статті