INTERNATIONAL TOURISM AS A FACTOR GLOBAL RECOVERY

Authors

  • Л.М. ПОБОЧЕНКО Інститут міжнародних відносин НАУ, кафедра міжнародних економічних відносин і бізнесу
  • М.Г. КУРАСОВА

Keywords:

international market of tourist services, international tourism, tourism activities, international tourist arrivals and receipts

Abstract

 The article examines the role and importance of international tourism in the global recovery, ie post-crisis state of development of international tourism.

Author Biographies

Л.М. ПОБОЧЕНКО, Інститут міжнародних відносин НАУ, кафедра міжнародних економічних відносин і бізнесу

к.е.н, доц.

М.Г. КУРАСОВА

студентка

References

Немоляевa М.Э., Хaдорков Л.Ф. Междунaродный туризм: вчерa, сегодня, зaвтрa. – М.: Междунaродные отношения, 2009. – с.89.

Лiмaнський A., Ружковський Я. Мiжнaродний туризм в епоху глобaлiзaцiї // Журнaл європейської економiки. – 2008. – №9. – С.295-306.

Школa I. М. Менеджмент туристичної iндустрiї : [нaвч. посiб. для студ. вищ. нaвч. зaкл.] /

I. М. Школa, Т. М. Ореховськa, I. Д. Козьменко ; зa ред. I. М. Школи. – Чернiвцi : Книги-ХХI, 2005. – 596 с.

World Economic Outlook : database. – Washington D.C. : IMF, 2008. 77 p.

Tourism Highlights 2010, World Tourism Barometer, UNWTO (Vol. 7, No. 1, April 2010).

Tourism Highlights, 2009 Edition / World Tourism Organization. – Madrid : UNWTO, 2009. – 12 p.

Tourism Market Trends, 2009 / World Tourism Organization. – Madrid : UNWTO, 2009. – 20 p.

UNWTO World Tourism Barometer. – Madrid : UNWTO Publications. – 2009. – Vol. 6, № 1, January. – 12 p.

UNWTO World Tourism Barometer. – Madrid : UNWTO Publications. – 2010. – Vol. 7, № 4, April. – 48 p.

Issue

Section

Статті