INNOVATIVE ACTIVITY OF THE DOMESTIC MARKET ENTERPRISES ENERGY IN THE CONDITIONS OF GLOBALISATION

Authors

  • А. П. РУМЯНЦЕВ National Aviation University
  • Н. С. КУБИШИНА National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"

Keywords:

innovation, management innovation activities, the process, globalization

Abstract

The article analyzes the nature of innovation activities of enterprises. An approach to improving innovation management companies in the market of energy saving in terms of strengthening the role of innovation. The process of managing the innovation activity of enterprises in the conditions of globalization is proposed.

Author Biographies

А. П. РУМЯНЦЕВ, National Aviation University

Doctor of Economics Professor, Professor of International Economic Relations and Business Department Faculty of International Relations

Н. С. КУБИШИНА, National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"

PhD of Economics, Assosiate  Professor Department of Industrial marketing

References

Bright J.R. Some Management Lessons from Technological Innovation Research. National Conference on Management of Technological Innovation: University of Bradford Management Centre, 1988, 208 p.

Batrimenko V.V. The Characteristics of Ukrainia E-Cmmerce Development in the Context of Globalisation. V.Batrimenko. Innovative Trends in World Trade Development : the monograph Edited by Prof A. P. Rumyantsev. Kyiv: NAU, 2018. 311p.

Державний комітет статистики. Дані Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010-2020 роки. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/243-2010-%D0%BF (дата звернення 12.10.2019)

Казанцев А. К. Основы инновационного менеджмента: теория и практика. Москва: Изд-во «Экономика», 2008. 518 с.

Кубишина Н.С. Барановська А.« Інноваційна стратегія в системі забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств альтернативної енергетики « Електронний варіант. Актуальні проблеми економіки і управління, 2016. № 10

Ландик В.І. Управління інноваційним потенціалом підприємства в умовах перехідної економіки: проблеми і досвід . Київ: Економіст, 2001. 57с.

Кубишина Н. С., С. О. Лебеденко, Є. В. Гнітецький, О. В. Черненко та ін. Маркетингове забезпечення інноваційних процесів промислових підприємств: монографія [електронне видання]. Київ : НТУУ, 2017.166 с.

Рогач А.И. Многонациональные предприятия. Учебник. Київ.: ВПЦ Київський університет, 2019. 383 с.

Санто Б. Инновация как средство экономического развития. Москва: 1990. 296 с.

Стадник В.В. Інноваційний менеджмент. Київ: Академ видавництво, 2006. 464 с.

Твисс Б. Управление научно-техническими нововведениями. Москва.: Экономика, 1989. 271 с.

Фатхудинов Р.А. Инновационный менеджмент: Учебник для вузов.Москва.: ЗАО ―Бизнес-школа ―Интел Синтез, 1998. 600 с.

Чухрай Н. Формування інноваційного потенціалу підприємства: маркетингове і логістичне забезпечення. Монографія. Львів: Вид-во НУ ―Львівська політехніка, 2002. 315с.

Published

2019-12-10

Issue

Section

Статті