STATE MARKETING: ORIGINS

Authors

  • О. М. ІВАНИЦЬКА National Technical University of Ukraine Kyiv Polytechnic Institute named after Igor Sikorsky",
  • О. В. ІВАНИЦЬКИЙ

Keywords:

state marketing, political marketing, regional marketing, E.Bernays, Ivy Lee

Abstract

The article enlighten the activities of key figures in the development of state marketing (SM). Among those who had the greatest influence on the development of theory and practice of the SM, the names of Gustave Le Bon, W.Lippmann, Ivy Lee, E.Bernays, G.G.Pocheptsov are mentioned. The features and the systematic character of state marketing are shown, which absorbs political, regional, electoral, ecological and other types of marketing and their components.

Author Biographies

О. М. ІВАНИЦЬКА, National Technical University of Ukraine Kyiv Polytechnic Institute named after Igor Sikorsky",

Doctor in Public Administration, Professor, Professor of the Chair of Theory and Practice of Management

О. В. ІВАНИЦЬКИЙ

Ph.D. in Public Administration

References

Золотухін Е. Політичний маркетинг: багатозначність поняття/ Едуард Золотухін // Політичний менеджмент. – 2007. - №5. – С. 13-22.

Лебон Г. Психология народов и масс / Г.Лебон. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//: ihavebook.org/books/5525/psihologiya-narodov-i-mass.html

Дрегваль М. Айви Ли. Циничный и легендарный /М.Дрегваль. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://report.unic.edu.ru /

Валовая М.Д. Public Relations: утраченные иллюзии? /М.Д.Валовая // Журналист. Социальные коммуникации. – 2015. - №1-2 (17-18). – С. 20-31.

Бернейс Э. Пропаганда /(пер. И. Ющенко)/ Э. Бернейс. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://velesova-sloboda.vho.org/archiv/pdf/bernays-propaganda.pdf.

Почепцов Г. Г. Информационные войны. Основы военно-коммуникативных исследований / Г. Г. Почепцов; Ровен. ин-т славяноведения Киев. ин-та "Славян. ун-т". - Ровно : Волин. обереги, 1999. - 350 c.

Public Relations Was Lobbying From the Start Published // New York Times. - January 18, 1991.

Лікарчук Н. Державний маркетинг: фактори становлення /Н.Лікарчук // Social and Human Sciences.- 2015.- №3 (07). – С. 65-78.

Published

2017-11-12

Issue

Section

Статті