FUNCTIONING AND FACTORS OF THE FORMATION OF THE REGIONAL TOURIST MARKET OF UKRAINE IN CONDITIONS OF DECENTRALIZATION OF ECONOMIC RELATIONS
Keywords:
tourist market, regional tourist market, market tourism demand, market tourism offer, subjects of tourist activity, decentralization, economic relationsAbstract
The article deals with the peculiarities of the functioning of the regional tourism market. Theeconomic principles of research of tourist markets in the works of domestic scientists are analyzed. The models ofeconomic cooperation on the regional tourist market are investigated. The directions of the formation of the touristmarket, through the main regulatory factors of demand and offer of tourist services in the region are noted. The role ofdecentralization in the development of socio - economic relations in the regional tourism market is noted.References
Василиха Н.В. Особливості та сучасні аспекти функціонування ринку туристичних послуг / Н.В. Василиха, І.М. Мельник // Збірник наукових праць "Торгівля, комерція, підприємництво". – 2011. – Випуск 13. – С.122-125.
Алейникова Г.М. Организация и управление турбизнесом / Г.М. Алейникова. – Донецк: ДИТБ, 2002. – 184 с.
Юрьев А.П. Безопасность жизнедеятельности в туризме / А.П. Юрьев. – Донецк: ДИТБ, 2001. – 100с.
Ткаченко Т.І. Індикатори розвитку туризму: методичні та практичні аспекти / Т.І. Ткаченко // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.491-496.
Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) / О.О. Любіцева. – К.: Альтерпрес, 2002. – 436 с.
Куценко В. І. Диверсифікація ринку туристичних послуг в Україні як передумова підвищення їх конкурентоспроможності / В. І. Куценко // Актуальні проблеми, сучасний стан та перспективи розвитку індустрії туризму в Україні та Польщі: матеріали. ІV міжнар. наук.- практ. конф. / за ред. І. В. Саух. – Житомир : ЖФ КІБІТ, 2010. – С. 5-9
Цибульський В. О. Дослідження сутності попиту та пропозиції на ринку туристичних послуг та факторів впливу на них / В. О. Цибульський // Економіка. Управління. Інновації. – 2015. – № 2. – Електрон. аналог друков. видан.: режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2015_2_21
Томашевська А.В. Аналіз і оцінка можливостей співпраці на регіональному туристичному ринку / А.В. Томашевська // Збірник наукових праць «Економічні науки». – Серія «Облік і фінанси». – Випуск 11 (41). – Ч. 3. – Луцьк : Луцький НТУ, 2014. – С. 151-162.
Герасименко В.Г. Ринки туристичних послуг: стан i тенденцii розвитку: монографiя/ за ред. проф. Герасименка В. Г.; авт. кол.: В. Г. Герасименко, С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймiнов та iн. – Одеса: Астропринт, 2013. – 304 с.