PROMOTION OF GOODS TO INTERNATIONAL MARKETS BY EXHIBITION-FAIR ACTIVITY

Authors

  • О. М. ЛОЖАЧЕВСЬКА National Transport University
  • А. В. КОВАЛЬЧУК National Transport University

Keywords:

marketing, marketing complex, promotion of goods, sales promotion, promotion methods, international markets, exhibition activities, fair activities

Abstract

The article analyzes the main methods of product promotion in international markets and definesexhibition-fair activity as one of the most effective ones. The significance of this method is proved by a number of problemswhich can be solved when it is used, namely: representation of products in the global market, acquaintance with theproducts of competitor firms, the possibility of establishing new acquaintances with future suppliers, buyers, obtainingnew knowledge, searching for potential investors and searching potential partners. It is shown that this method is underdevelopment and has all the prospects for further, effective use.

Author Biographies

О. М. ЛОЖАЧЕВСЬКА, National Transport University

Doctor of Economics, Professor, Head of Management Department

А. В. КОВАЛЬЧУК, National Transport University

graduate faculty of management, logistics and tourism, specialty "Management of Foreign EconomicActivity"

References

Закон України “Про виставкову діяльність в Україні ” (проект) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.zakon.rada.gov.ua

Сайт Виставкової федерації України [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.expo.org.ua

Александрова Н., Сорокина Е., Филоненко И. Выставочный менеджмент. М.: Промэкспо, 2001. – 183 с.

Становлення та розвиток виставкової діяльності в Україні [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://referat-ok.com.ua/marketing/stanovlennya-ta-rozvitok-vistavkovoji-diyalnosti-v-ukrajini

Балабанова Л. В. Маркетинг: підручник / Балабанова Л. В. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2008. – 645 с.

Комплекс маркетингу, основні функції маркетингу [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://pidruchniki.com/17390919/marketing/kompleks_marketingu_osnovni_funktsiyi_marketingu

Стимулювання продажу (збуту) в комплексі просування [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://studfiles.net/preview/5185272/page:7/

Вибір зарубіжних ринків.doc [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://studfiles.net/preview/2398213/

Ніколайчук М.М. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства – Вінниця : ВТЕІ, КНТЕУ, 01.09.2010. 267 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://issuu.com/nikolaychuk/docs/zed

Наукова конференція «Виставки та ярмарки – як одна із форм міжнародного співробітництва». Автор: Марина Головіна (Київ) [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/684

Корніюк О. Виставкова діяльність: нові пріоритети // Бухгалтерія. - 2005. - № 34.

Циганкова Т. Виставки і ярмарки як інструменти маркетингу: Міжнародна практика та українські реалії // Маркетинг в Україні. – 2000. – № 2. – C. 38-41

Становлення та розвиток виставкової діяльності в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://referat-ok.com.ua/marketing/stanovlennya-ta-rozvitok-vistavkovoji-diyalnosti-v-ukrajini

Виставки та ярмарки - суть, цілі, види, порядок проведення [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pidruchniki.com/marketing/vistavki _yarmarki_sut_tsili_vidi_poryadok_provedennya

Published

2019-11-07

Issue

Section

Статті