THE ROLE OF INTELLECTUAL PROPERTY IN GLOBAL AND INNOVATION PROCESSES

Authors

  • О. І. СТАДНИК Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman

Keywords:

intellectual property, economic development, global economy, competitiveness

Abstract

In the article the results of researches are expounded the problems of supporting innovation development and the issues of intellectual property, it is well-proven that on the today's stage of development, a priority resource are knowledges which become new actual basic of competitive activity of economic subjects in a modern global economy.

Author Biography

О. І. СТАДНИК, Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman

Post-graduate student of the Departmnent of International Management

References

Аблезгова О.В. Коммерческое использование интеллектуальной собственности в России и зарубежных странах [Текст] / О.В. Аблезгова. – М.:Издательско-торговая корпорація «Дашков и Ко», 2006. - 300с. – 2500 пр. – ISBN 5-94798-747-3.

Ідріс К., Інтелектуальна власність – потужний інструмент економічного зростання [Текст]: [пер. З англ.] / К. Ідріс – К.: Украпатент, 2006, – 372с. –2000екз. – ISBN 966-8381-27-0 (в пер.).

Іноземцев В.Л. Собственность в постиндустриальном обществе и исторической ретроспективе [Текст] / В.Л. Іноземцев // Вопросы философии. –2000. – №2. – с.6. – 3726 пр. – ISSN 0042-8744.

Круш П.В., Депутат В.І., Тульчинська С.О. Основи економічної теорії:Навчальний посібник / За заг. ред. П.В. Круша, В.І. Депутат, С.О.Тульчинської [Текст] / П.В. Круш, В.І. Депутат, С.Тульчинська.– К.:Каравела, 2008. – 448с. – ISBN 966-8019-65-2.

Цивільний Кодекс України: Офіційний текст [Текст] / Міністерство юстиції.

Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер. с англ./Общ. ред. и вступ ст. Е. М. Пеньковой. – М.: Прогресс, 1990. – 733с.

Котлер Филип. Маркетинг менеджмент: анализ, планирование, внедрение, контроль: Пер.с англ. – СПб: Питер, 1999. – 896с.

Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика. – СПб: «Питер», 1999. – 560с.

Jean-Noel Kapfferer. Strategic Brand Management (New York: Free Press, 1994). – 654р.

Pope F. Brock. Merchandising Value of Trademarks. – The Barrel.-July, August, Septembeer 1952. – Р.23-34.

Веркман Каспер Дж. Товарные знаки: создание, психология, восприятие./ Общ. ред. Б. Г. Карпова. – М.: Прогресс, 1986. – 516с.

Боденхаузен Г. Парижская конвенция по охране промышленной собственности: Комментарий / Г. Боденхаузен; Пер. с франц. Тумановой Н. Л.; Под ред. проф. Богуславского М. М.; Вступит. статья Питовранова Е. П.- М.: «Прогресс».- 1977. – 310с.

Цибульов П.М., Чеботарьов В.П., Зінов В.Г., Суіні Ю. Управління інтелектуальною власністю / за ред. П.М. Цибульова: монографія [Текст] /П.М. Цибульов, В.П.Чеботарьов, В.Г. Зінов, Ю. Суіні. – К.: «К.І.С.», 2005. – 448с. – ISBN 966-8039-88–2.

Підопригора О.А., Підопригора О.О. Право інтелектуальної власності України: навчальний посібник [Текст] / О.А. Підопригора, О.О. Підопригора. – К.: Юрінком Інтер, 1998. – 336 с. – ISBN 966-7302-26-1.

Плахова Т., Перспективы страхования интеллектуальной собственности [Текст] / Т. Плахова // ИС. Промышленная собственность. – 2006. – №9. – с.43. – 8600 пр. – ISSN 0201-7067.

Published

2015-11-05

Issue

Section

Статті