FORMATION OF COMPETITIVENESS OF TOURIST ENTERPRISES OF UKRAINE

Authors

  • Р. В. ЛИСЕНКО Kyiv University of Market Relations

Keywords:

competition, competitiveness, tourism, tourism enterprise, world market of tourist services

Abstract

The article is devoted to research of directions of formation of competitiveness of tourist enterprisesof Ukraine. The modern tendencies of development of the world market of tourist services and directions of optimizationof competitive positions of its subjects are grounded.

Author Biography

Р. В. ЛИСЕНКО, Kyiv University of Market Relations

the graduate student

References

Румянцев А.П., Коваленко Ю.О. Світовий ринок послуг. Навч. посібник. – К.: ЦНЛ, 2007. – 489 с.

UNWTO Tourism Highlights, 2015 Edition [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.unwto.org/pub.

Tourism and Sustainable Development Goals: Journey to 2030. Highlights. - World Tourism Organization. – 2017. – Available at: http://www.unwto.org/pub.

Антонюк Л. Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації. - К.: КНЕУ, 2007. - 275 с.

Забалдіна Ю.Б. Маркетинг туристичного підприємства: Навч. посібник. – К.: Музична Україна, 2002. – 196 с.

Міжнародний туризм: світові тенденції та українські реалії. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sd.net.ua/2012/05/

Published

2019-11-06

Issue

Section

Статті