MARKETING AND INNOVATIVE POTENTIAL OF EURO INTEGRATION DEVELOPMENT OF UKRAINE

Authors

  • Ю. О. КОВАЛЕНКО National Aviation University

Keywords:

marketing and innovative potential, innovations, marketing strategies, eurointegration vector of development, competitiveness

Abstract

The article is devoted to research of directions of formation of marketing and innovative potential ofUkraine in the context of the European integration development vector. The importance of the marketing andinnovation component in raising the level of competitiveness of the national economy is grounded.

Author Biography

Ю. О. КОВАЛЕНКО, National Aviation University

Ph.D., Associate Professor, Department of Journalism, Advertising and Public Relations, Instituteof International Relations

References

Федулова Л. І. Інноваційний розвиток економіки: модель, система управління, державна політика / Федулова Л. І., Александрова В. П., Бажал Ю. М., Данько М. С. [НАН України; Інститут економічного прогнозування / Л.І. Федулова (ред.).] — К. : Основа, 2005. — 550с.

Friedman Th. Understanding Globalization / Th. Friedman // The Lexus and the Olive Tree. - N.Y. - 2000. - P.9.

Козлова О.А. Методология взаимодействий концепций маркетинга как основа холистического маркетинга / О.А. Козлова // Экономика и управление. – 2011 - № 4 (77). – С. 130 -133.

Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок: пер. с англ. / Ж.-Ж. Ламбен: под ред. В.Б. Колчанова. – СПб. : Питер, 2005. – 800 с.

Гаман М.В. Державне управління інноваціями: Україна та зарубіжний досвід: [Монографія.] / Гаман М.В. - К. : Вікторія, 2004.

Офіційний сайт Державної служби статистики України // Електронний ресурс : режим доступу: http//www.ukrstat.gov.ua

Саламацька О.Ю. Дослідження сучасної концепції маркетингу // О.Ю. Саламацька // Європейський вектор економічного розвитку. – 2011.- №2 (11). – С. 210–216.

Published

2019-11-05

Issue

Section

Статті