ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC MECHANISMS OF FORMATION SINGLE DIGITAL MARKET OF EU COUNTRIES

Authors

  • О. Ю. ЗАСЕНКО Kyiv National Taras Shevchenko University

Keywords:

electronic commerce, e-business, convergence of e-commerce system tools, international e-commerce, harmonization of the norms of domestic legislation, legal regimes of electronic services, Internet technologies

Abstract

The article analyses of consolidation and unification of the newest tools of system of electronic commerce in the European Union are analyzed. Ways of introduction of innovative mechanisms of stimulation of development of international trade in modern conditions of management are determined.

Author Biography

О. Ю. ЗАСЕНКО, Kyiv National Taras Shevchenko University

аpplicant of the Department of World Economy and International Economic Relations of the Institute of International Relations agment

References

Батрименко В.В. Розрахунки та платежі у зовнішній торгівлі європейських країн / В.Батрименко. − К. : ВПЦ «Київський університет», 2009. − 297 с.

Європейський досвід нормативно-проектного забезпечення розвитку інформаційного суспільства: висновки для України [Електронний ресурс] // Національний Інститут Стратегічних Досліджень. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/Gnatyuk-59546.pdf.

Кастельс М. Информационная эпоха: Экономика, общество и культура / М. Кастельс. – М.: ГУ ВШЭ, – 2010. – 558 с.

Савич А. С. Європейські програми формування інформаційного простору ЄС [Електронний ресурс] / А. С. Савич. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: http://www.kymu.edu.ua/vmv/v/p09/12.pdf.

Digital "to-do" list: new digital priorities [Електронний ресурс] // European Commission. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-12-1389_en.htm.

Europe and the global information society [Електронний ресурс] // European Council. – 2010. – Режим доступу до ресурсу: http://paginaspersonales.deusto.es/abaitua/konzeptu.

Europe’s Digital Competitiveness Report Main achievements of the i2010 strategy [Електронний ресурс] // Сommunication from the Commission to the European Parliament. – 2009. – Режим доступу до ресурсу: http://eur-lex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52009DC0390&from=DE.

Number of eBay's total active buyers from 1st quarter 2010 to 4th quarter 2015 (in millions) [Електронний ресурс] // Statista. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://www.statista.com/statistics/242235/number-of-ebays-total-active-users/

Post i-2010 Strategy – towards an open, green and competitive knowledge society [Електронний ресурс] // Council of European Union. – 2009. – Режим доступу до ресурсу: http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_Data/docs/pressdata/en/trans/11_1999.pdf.

Report on a new Digital Agenda for Europe [Електронний ресурс] // Council of European Union. – 2010. – Режим доступу до ресурсу: http://www.europarl.europa.eu/sides.

Sales of e-commerce from 2008 to 2018, by region [Електронний ресурс] // Statista – Режим доступу до ресурсу: http://www.statista.com/statistics/311357/sales-of-e-commerce-worldwide-by-region.

Summaries of EU legislation [Електронний ресурс] // eEurope – Режим доступу до ресурсу: http://europa.eu/legislation_summaries/information_society/strategies/l24221 _en.htm.

Unleashing the Potential of Cloud Computing in Europe [Електронний ресурс] // European Commission. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: http://ec.europa.eu/information_society/activities/cloudcomputing/docs/com/c om_cloud.pdf.

What is Horizon 2020? [Електронний ресурс] // European Commission – Режим доступу до ресурсу: http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/en/whathorizon-2020.

Published

2019-10-10

Issue

Section

Статті