ANALYSIS OF THE INTERNET-TRADE MARKET OF UKRAINE
Keywords:
online commerce market, online sales, internet user, online buyer, online storeAbstract
The article analyzes the volumes of Internet commerce in Ukraine for 2010-2016, the dynamics ofgrowth of Internet buyers and the rating of goods that most Ukrainians bought online through 2016. The maincomponents of the portrait of Ukrainian Internet buyers are considered.References
Галочкін О. В. Стан електронної торгівлі в Україні: реалії та перспективи / О. В. Галочкін, О. О. Галочкіна Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bsfa.edu.ua/files/konf/22032016/s5/Halochkin.pdf.
Google Connected Consumer Survey 2016 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.prnewswire.com/news-releases/the-connected-consumer-survey-2016.
http://www.factum-ua.com – офіційний сайт міжнародної дослідницької мережі.
https://www.nielsen.com − офіційний сайт незалежної компанії з аналітичних досліджень.