ANALYSIS OF THE INTERNET-TRADE MARKET OF UKRAINE

Authors

  • К. В. АНТОНЕНКО National Aviation University

Keywords:

online commerce market, online sales, internet user, online buyer, online store

Abstract

The article analyzes the volumes of Internet commerce in Ukraine for 2010-2016, the dynamics ofgrowth of Internet buyers and the rating of goods that most Ukrainians bought online through 2016. The maincomponents of the portrait of Ukrainian Internet buyers are considered.

Author Biography

К. В. АНТОНЕНКО, National Aviation University

Ph.D. in Economics, Associate Professor of the Department of International Economic Relations and Business at the Institute of International Relations

References

Галочкін О. В. Стан електронної торгівлі в Україні: реалії та перспективи / О. В. Галочкін, О. О. Галочкіна Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bsfa.edu.ua/files/konf/22032016/s5/Halochkin.pdf.

Google Connected Consumer Survey 2016 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.prnewswire.com/news-releases/the-connected-consumer-survey-2016.

http://www.factum-ua.com – офіційний сайт міжнародної дослідницької мережі.

https://www.nielsen.com − офіційний сайт незалежної компанії з аналітичних досліджень.

Published

2019-10-08

Issue

Section

Статті